Gå til innhold

kjøpe min 1. bil, tips?

Ranger emnet

rcfrik

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal nå, veldig snart, kjøpe min første bil. Er ikke helt sikker på hva jeg vil ha enda, så om noen har no gode tips, sier jeg ikke neitakk.

har tenkt litt på hva bilen skal koste osv.:

Pris: 0-30000kr (om nødvendig 40000)

Hk: min. 100

Type: RWD/4x4/(fwd om bilen er fin)

Er vel de eneste betingelsene mine. Tar gjerne i mot gode tips, for hva jeg skal se etter i en bruktbil osv.

Kenneth

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

søk litt på autodb og finn

er så mye å velge i i den prisklassen

bare ikke kjøp det første å beste.

viktigste er at bilen er i bra stand

dette har jeg gjort så mange ganger at jeg ikke har tellinga lenger :P lurer på om det er noen med noen erfaringer blant forskjellige biler

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt Japse eller Tysker ihvertfall, Saab og Volvo bør man ha litt gode skrukunnskaper eller mye cash for å holde seg med perfect bil!;)

Hvis du finner en fin Golf 3 som trekker på alle fire, er det ihvertfall en morro bil. Og fins masse du kan gjøre med den om du vil den skal bli enda mer gøy, eller bøllete;)

Eller så er jo de BMW'ene som er nevnt sikkert greie saker. Jeg er ikke no BMW fan men, de går jo bra da!

Finner jo også en del Omega på nettet, selv 2 litern er jo sprek nok til førstebil og være. Får jo en grei bil fra tidlig 90-tallet med en grei utstyrsliste for 30-40 høvdinger.

Lykke til uansett;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo 2, 7 eller 900. får en driftsikker bil utifra det jeg h ar erfart i alle fall!dessuten er det helt kurante å krasje med, etter hva jeg har erfrat

grunnen til det er jo at de eldre volvoene er såkalte rammebiler, som type -75 land rover.

takker for mange svar, skal se om det gjør ting lettere ;)

Mvh

Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider