Greenvold Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Goddagen! Har lest en del her nå, så var på tide å bli medlem:) Som tittelen sier så sitter det en b230a motor i 740GL`en min. Men den er så dau at jeg får lyst til å gråte en skvett.. Men noen som veit om det kan hjelpe litt på bilen å bytte Membran i gassern? Veit detta greine ikke blir noe drag bil av den grunn, men bare intil videre, hørte at det gjorde den litt gvassere. Mistenker forje eier å ikke ha gjort det siden 86. Er åpen for andre forslag. Blir en b23e motor i`n snart. Men intill økonomin reiser seg atter en gang. Siter Volvo 740GL 1986 (Vraket) Volvo 740TIC 1987 (Prosjekt & Desverre Bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO real power Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 lag det til så det blir b230at motor som eg har i min, då har du ikkje dau motor lenger:) Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Greenvold Skrevet September 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Jøss, Tanken har gitt meg skalle bank et par ganger.. Men blei din veldig dyr da du fikk ordna deg snurre? Er et alternativ, ja. Fikk du tak på et av dissa gamle kitta du eller? Så sitter det desverre ei m47 kasse i min, så om jeg ikke skal se den kasssa i hytt å gevær så my den værtfall byttas. Siter Volvo 740GL 1986 (Vraket) Volvo 740TIC 1987 (Prosjekt & Desverre Bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO real power Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 se i tråden min, eg kjøpte delebil med b230at eg, min måtte eg overhale for va litt slark kan du sei hehe Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 22, 2007 Rapporter Share Skrevet September 22, 2007 Symptomene på defekt membran er at motoren ikke går i mer enn 1500 omdreininger, i fri, med full gass. Er membranen ok, så virker motoren greit. Men lurt å bytte for å være føre var. Nålen i gasseren har det derimot med å bli slitt. Den slites fortest der den oftest er i kontakt med dysa, som fører til at den slites mest nært stempelet på gasseren, som igjen gjør at motoren får for mye bensin på lavt turtall/tomgang. Så bytte av nåla i gasseren, kan være en god ide. Koster ikke så mye heller. Å bytte ut b230a'en med en b230e hadde jeg ikke gjort. Ikke så mange ponnyene å hente ut der, og K-Jetronicen er ikke akkurat ett system som aldres med verdighet. Spar heller opp til en skikkelig motor, eller nyt volvoen din slik den er. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Greenvold Skrevet September 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Yes, bytter da nåla, å membran for å være sikker, hvorfor tanken på å bytte b230a med e, var egentlig fordi e`en er bedre å bygge vidre på, har jeg hørt. Men vi får se hva jeg finner på. Takk for svar. Siter Volvo 740GL 1986 (Vraket) Volvo 740TIC 1987 (Prosjekt & Desverre Bruksbil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokim Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 gjør som slitenvolvo sier. du får kjøpt overhalings sett til de forgasserne. så kan du bytte plugger og luftfilter så vet du at det er i orden også. vis motoren er i grei stand går den ikke så grise dorlig. Siter # 1996 940 herregårdsvogn # 1969 Amazon 122S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.