Gå til innhold

Kjøpt meg 200 10vt q - noen spørsmål

Ranger emnet

grimzy

Anbefalte innlegg

Hola.

Kjøpt meg en '89 200 10vt q, men den lader noe dårlig.. hvilken dynamo sitter orginalt i disse, og hvor kjøper jeg en rimligst?

Trenger også komplett senkesett - hvilket og hvor?

Hvilken olje? Nå som det begynner å bli kaldt her i nord..

Mulig å skaffe klimagass til disse enda?

Kommer sikkert flere spørsmål etterhvert :P

Mvh,

Kristian

'89 200 10vT Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter Bosch dynamo i min 2.3E garantert det i dit tilfelle også!

du trenger sikkert ikke å kjøpe ny dynamo. er sikker børstene som begynner å bli slitte, kjøp ein ny diodebru og børster, så løser du sikkert problemet!;)

(børster og diodebru er EN enhet)Utrolig lett å sjifte, kun 2 skruer og et par ledninger hvis jeg ikke husker feil!

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hola.

Kjøpt meg en '89 200 10vt q, men den lader noe dårlig.. hvilken dynamo sitter orginalt i disse, og hvor kjøper jeg en rimligst?

Trenger også komplett senkesett - hvilket og hvor?

Hvilken olje? Nå som det begynner å bli kaldt her i nord..

Mulig å skaffe klimagass til disse enda?

Kommer sikkert flere spørsmål etterhvert :P

Mvh,

Kristian

Olje du kan bruke er 5W50 eller noe sånt. Senkesett finner du hos Norskbildelesenter, Senk.no, KAW, H&R....

Dynamoen er Bosch, men du trenger ikke bytte hele selvom den lader dårlig, du trenger mest sannsynlig bare å bytte regulatoren. Den får du kjøpt hos Mekonomen,Møller,NBS og flere..

Gassen til klima'en som er levert orginalt er Freon R12 gass, og den får du ikke tak i lengre om du ikke er VELDIG heldig og kjenner en eller annen kjølemontør eller noe sånt! Men hvis du hører med firmaer som driver med klimaanlegg så har de erstatningsgass som heter R314a eller noe sånt som de bruker. Det koster fort en 2500kr som bdybdal sier. Fikk pris på fylling av mitt anlegg på 2200kr + noe annet skvip..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gass til deg. 1200 kr så har jeg trykktestet, vacumkjørt og fylt opp.. Den R12 gassen er ulovlig, men erstatningene er lovlige. Problemet er at verkstedene har maskiner som kun tar R134a.. Men nå vet ikke jeg hvor "langt pokker i vold" er, så reiseveien ka kanskje være VEEEEL lang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klimagass fikser en kjølemontør langt rimeligere enn et verksted. Kjøleskapmannen er også de få som fortsatt har tillatelse til å jobbe med de gamle "skumle" gassene. Fylte opp Porsche'n fra 1987 hos en lokal reparatør, og det kom på 700,-...

R12 er ulovlig, så ingen har tillatelse til å fylle opp igjen slikt..

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R12 er ulovlig, så ingen har tillatelse til å fylle opp igjen slikt..

Jo du har lov til og fylle opp anlegget, men du har ikke lov til og fylle opp med r12. da må du fylle med erstaningsmedier som har samme egenskaper og fordampnings temperaturer som r12. R-413 (isceon47),401,409 er kuldemedier man bruker istede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo du har lov til og fylle opp anlegget, men du har ikke lov til og fylle opp med r12. da må du fylle med erstaningsmedier som har samme egenskaper og fordampnings temperaturer som r12. R-413 (isceon47),401,409 er kuldemedier man bruker istede.

Nei, du har ikke lov å fylle det opp med R12... Var det jeg sa ?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsa folkens!

Skifta spenningsregulator i dag men det hjalp desverre ikke. Så da er jeg ute etter en overhalt/ny dynamo. Noen som vet hvor de selger billigst? Og hvilken trenger jeg? Prøvde å skrape av driten for å lese på den dynamoen som står i, men teksten dro desverre med dritten.

NBS hadde ikke senkesett som passer, og ser ikke ut som senk.no har det heller (utenom det justerbarte til 12k, noe som er litt overkill når jeg egentlig kun trenger nye fjerer til vintern). Noen flere forslag? :)

Fartstripa: Lillehammer blir desverre 80mil i feil retning, men takk for tilbudet ;). Skal høre med den lokale klimamannen.

Mvh,

Kristian.

'89 200 10vT Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsa folkens!

Skifta spenningsregulator i dag men det hjalp desverre ikke. Så da er jeg ute etter en overhalt/ny dynamo. Noen som vet hvor de selger billigst? Og hvilken trenger jeg? Prøvde å skrape av driten for å lese på den dynamoen som står i, men teksten dro desverre med dritten.

NBS hadde ikke senkesett som passer, og ser ikke ut som senk.no har det heller (utenom det justerbarte til 12k, noe som er litt overkill når jeg egentlig kun trenger nye fjerer til vintern). Noen flere forslag? :)

Fartstripa: Lillehammer blir desverre 80mil i feil retning, men takk for tilbudet ;). Skal høre med den lokale klimamannen.

Mvh,

Kristian.

Hva har du søkt på da a? Ferrari ? :p

Bare fjører: http://senk.no/4daction/WA_Katalog/?Klasse=02&ASP=119714&Type=Audi&Model=200&Year=1989

Fjører m/dempere:

http://senk.no/4daction/WA_Katalog/?Klasse=03&ASP=119714&Type=Audi&Model=200&Year=1989

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider