Gå til innhold

Død 87mod gti 8v. Hjelp!!!

Ranger emnet

kenterik

Anbefalte innlegg

har en 87 mod gti som ikke vil starte. er ikke gnist på plugga og hører ikke at bensinpumpene starter. har kjørt direkte strøm på pumpene og dem starter og sjekka at det er strøm på coilen. alle sikringer er hele.

siste gang jeg kjørte bilen begynnte den å fuske, men etter å ha blitt pressa litt begynnte den å gå rent igjen. men neste gang den sku startes var den ikke til å få liv i.

er helt grønn på golf, så håper på at noen kan ha vært borti no lignende? evt kan fortelle meg hvor jeg burde begynne feilsøkinga??

på forhånd takk..

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden pumpene ikke går er feilen mest sannsynlig gåen coil eller vakkelkontakt i hallgiveren (ev. at denne er moden for utskifting). Prøv en annen coil først.

Lar stikket på hallgiveren seg bevege? Hvis ja kan du prøve å bevege på den mens en medhjelper kinner. Da vil du kunne få kontakt igjen og man får tvunget motoren i gang noen takter.

Personlig heller jeg mest mot gåen coil.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en pluggledning og sett rett i coilen med en tennplugg i den andre enden som ligger med godset mot jord. Ta av stikket på fordeleren, altså det til hallgiveren. Sett på tenningen og stikk en ledning inn i den midterste kontakten i pluggen til hallgiveren (den enden som går inn i bilen) og sett andre enden av ledningen mot jord (på/av/på/av). Den andre gangen du setter den mot jord skal du få gnist på pluggen, om ikke er sannsynligvis tenningsmodulen eller coilen defekt. Pumpa vil også starte om du tar ledningen på og av flere ganger.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider