Gå til innhold

vurderer å lage bilcross bil av ein ford sierra2.0L! noen spørsmål!

Ranger emnet

himamekkn

Anbefalte innlegg

ja, har ein sierra som eg lurer på om eg skal lage bilcross-bil av. å då lurer eg på om korleis eg lett kan trimme den, noen som vet? å er det fordel å ha sperra aksling?er det berre bedre start eg får eller er det andre fordeler med det og? blir det ikkje srørre slitasje på hjula då? og i svingane må jo det eina hjulet spinna heile veien?

takknemlig for svar ;)

gocart med vw golf motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag crossbil av den du. :-)

Sperre "må" du ha for å få den mest mulig effektiv på bana.

Klart, den sliter sikkert mere dekk med det, men er fryktelig begrensa hvor mye dekk du klarer å bruke opp på en sessong om du ikke kjøper av de mykeste grushjula.

Ett greit utgangspungt for å få noalig vettuge kjøreegenskaper på en Sierra, er å kappe bakfjørene 2-3 runder, sette på ukappa framfjører fra en Sierra med 6'r orginalt (de er stivere) + oljedempere bak/gassdempere foran. Det sammen med sveisa sperre, så har du en artig crossbil.

Trimming kan gjøres på mange måter på en Sierra. Spørs jo akkurat på hva slags motor du har i den å da, selvsakt. HAr du en 2.0 OHC er det jo mulig å sette på forgasser fra f.eks 2.8 V6-motor. Den passer rett på det orginale innsuget. :-)

Bygg også 2-2.5" eksosanlegg på den. Om det kanskje ikke gir så mye effekt i hk, så gir det deg garantert en mye artigere opplevelse av selve kjøringa når du hører lyden... ;-)

En av fordelene med en Sierra i bilcross, er att de ikke er av de bilene som går først på bud.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bakhjulstrekk uten sperre i bilcross er vel en sjelden ting.. artig å kjøre med sperre og du vet altid at ræva på bilen kommer. uten sperre er det jo sånn at den noen ganger kommer og andre ganger ikke, jeg kjørte treninger uten sperre og det var bare no dritt.. etter det har jeg kun kjørt biler med sperre.

2,0is motoren til sierra er bra.. kanskje en trimkam og grenrør så har du deg en bil du kan ha det masse morro med, og du mister ikke sierra på bud, det er sjeldent man gjør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lager rakarør med en 2,5" simons i enden så blir den fin lyd ;) For å få'n te å gå bedre kan du jo kjøpe trimkam, 2,8 gasser (eller 2 dobble) Porte og høvle.. Eller prøv å få tak i en grom topp med store ventiler :)

Eller få tak i en 1600 topp, da blir det høyere komp.

Sierra er vel ingen vinnerbil, men du kan da sladde å ha det morro med det.. Er jo noen sierra'r som gjør det bra å da!!

- BMW is toys for big boys -

(bmwmaats)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må eg ha eksos annlegg i de hela? er det lov å berre ha manoføyl(eller kos de skrives:P) å det førsta røyret å ikkje ha meir?

Nei, det er ikke lov. Må komme ut bak bakhjulene, og kan ikke stikke utenfor fangeren. Altså omentrent på original plass.

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider