Gå til innhold

Tenning av og på - 940

Ranger emnet

volevov

Anbefalte innlegg

Takk for mange svar:-)

Er på høstferie fram til fredag, så jeg får ikke testet noe før da.

Liten oppsummering:

- Sluttsteget er det ikke; det er testet med et som virker - ingen gnist

- Hallgiver tror jeg ikke finnes etter -90...

- Diagnoseboksen viser 1-1-1 i både 2 og 6-uttak

- Tenningsreleet er foreslått - hvordan finner jeg det?

- Svinghjulsgiver/føler - hvor finner jeg det? Er det dyrt/vanskelig å skifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Diagnoseboksen viser 1-1-1 i både 2 og 6-uttak

1-1-1 Ingen Feilkoder

ref:

http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?t=7822

- Svinghjulsgiver/føler - hvor finner jeg det? Er det dyrt/vanskelig å skifte?

Den koster ca 350-400kr og sitter i clutchhuset/blokka under fordeleren (ser den med en gang). Løsnes enkelt med en 10mm på en liten skralle og er bytta på 5 minutter. Værste jobben er vel igrunn å åpne stripset for å frigjøre ledningen :)

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti en som sleit med at start sperra slo seg inn og ut men om dette er dette tilfelle vil jeg ikke tro.. Problemene jeg har hatt med mine biler er: Svinghjul noen grader feil, svinghjuls sensor (disse er veldig utsatte), eventuelt sikring som ikke sitter helt på plass??, Luftmengdemåleren kan begynne og kødde og da kan du få til at du ikke får start også må vente litt..

Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006

Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X]

Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X]

Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X]

Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Da kan jeg fortsette på denne tråden.

Jeg parkerte bilen min i garasjen og nappet av skiltene i forbindelse med at jeg måtte i militæret for et år siden. Den gikk helt fint når jeg parkerte den og den starta og gikk fint de 2-3 gangene jeg starta den etter det igjen da jeg var hjemme på langperm. Så selvfølgelig, en liten stund før jeg skal dimmitere så starter pappa bilen for å la den stå og gå litt. Etter en liten stund stopper den og det er ikke snakk om å få start på den igjen.

Fant ikke ut av det, så den ble sendt på verksted. Da justerte de drivreima, for den satt ikke riktig og da startet den. Den stod deretter en natt, og dagen etter ville den ikke starte igjen. De prøvde mye rart uten hell. Da tok de til slutt og skiftet plugger til ngk istedet for bosch, og da startet den direkt.

Jeg henta bilen og var både glad og bitter pga at det var en så liten møkkafeil. Brukte bilen den dagen, og den gikk fint(bortsett fra at det tar jævlig lang tid før den blir varm og går som den skal). Parkerte den på kvelden og skulle starte dagen etter. Sinnsykt tungstarta(noe som den aldri har vært før), men fikk start til slutt. Bilen gikk fint den dagen også, jeg parkerte og skulle starte dagen etter. Vred på nøkkelen men fikk ikke start. Dro bilen igang, og da starta den etterhvert men gikk ikke på alle sylindre. Kjørte bilen på plass igjen og stoppa den. Etter det har det ikke vært snakk om å få start i det hele tatt. Det skjer INGENTING når jeg vrir på nøkkelen. Dette er 2 dager siden.

Jeg er ingen supermekaniker, så spør derfor dere om tips og hjelp.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider