Gå til innhold

Rust+Brunox

Ranger emnet

truhaa

Anbefalte innlegg

Etter innkjøp av ny bil skulle det vaskes innvendig i dag, dro derfor ut trekket på gulvet inne i bilen på sjaførside da det var mye grus og stein under der som måtte vekk. Overaskelsen ble da stor når dette dukket opp:

IMAGE_246.jpg

Dette er etter stålbørste på drill, så det så værre ut før det var gjort.

Har nå slipt/pusset vekk rust, og hatt på brunox (2 strøk)

Mine spørsmål er:

Kan jeg legge på hammerite (hvit) over brunoxen?

Hvor ille ser rusta ut, regner med at metallet skal være slett, og ikke med "porer" som jeg har (om det kan sees godt nok på biledet) Er dette noe som bør/må sveises?

Grunnen til at jeg vil legge på hvit er at det syntes vel bedre om rusta kommer tilbake mht hvit en det gjør mht rød? eller er det bare tullball?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du at det skal holde lengre enn ett år,så:

Sandblås,rustgrunne å lakkere(2k) for et holdbart resultat.

Har pusset ned,påført brunox å malet med hammerite før(gulv det å) dette var i vinter(07) å nå er det rust det igjenn. :(

Men jeg har lært iallefall.

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaksak, jeg maler Arcanol rett på bart stål men det går nok bra oppå Brunoxen også. Pass på at det er tørt og rent, og ikke mal rett før du skal kjøre, trenger fort en natt på å tørke.

Så litt OT: Mange her inne som mener at den proffe måten er den eneste. Ja, enig, på fine prosjketbiler og nye biler. På halvgammle bruksbiler gjør en det enkelt og effektivt. Ingenting galt eller jalla med det-det er ret og slett fornuft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider