Norton Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Hei! To tre enkle spørsmål denne gangen. Etter å ha "mysa" rundt i forskjellige bilstereoblad ser jeg at noen av dem oppererer med egene verdier på "subber" de har til test. Jeg må innrømme at noen av disse bladene er rimelig gamle... Så frågan er: - Går det an å stole på S/T verdier som følger med høytaler- element levert nå til dags? - Finnes det web sider med pålitelige S/T parametere UTENOM produsentenes egene web sider? - Noen produsenter som utmerker seg positivt/negativt ang. disse parameterene? Regner med at de fleste her på forumet har "peiling" på hva feil S/T parametere har å si for sluttresultatet lydmessig! :) Takker og bukker for alle mulige svar!:) Mvh Lasse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dagblix Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 vel jeg vil vel si at så fremt ikke du heller er doktor i både elektronikk og akustikk samtidig så vil de parametrene være litt vanskelige å få klare svar ut av. Å se alle verdiene samtidig kombinert med grafene og kasse + romparametrene er så sammensatt at det er nær ubrukelig. Det er vel nærmest bare nyttig til å se at et element er innenfor de parametrene en ønsker. De er jo ikke engang konstante! Ut over dette er vel erfaring og sammenlikning mer nyttig. Det er litt hvordan jeg føler om saken, morsomme tall helt isolert men i praksis litt ubrukelige. Jeg ville ikke hengt meg for mye opp i dem, hvertfall uten høyere utdanning innen elektronikk. tror det var Dag Johansen dog som sa at Hertz holder hva de lover parametermessig. Siter Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smalltowngangster Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 hertz holder seg visst innenfor 5-10% av oppgitte verdier, noe som er meget bra. mange som svimer veldig med disse verdiene visst Edit: har var linken.. fra bilstereoforumet http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=490 Siter Pug 306 - min første Løve Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg