Gå til innhold

Mulig sivil?

Ranger emnet

AndyGizzle

Anbefalte innlegg

Kjørte ikveld hjem fra Moss og kjørte omsider forbi en svart BMW 3-serie av nyere utgave. Han kjørte hva jeg ville omtale som uortodoks. Han la seg i venstrefelt uten å skulle kjøre forbi, og blokkerte bilder som kjørte over grensa. Han la seg også enkelte ganger tett etter andre som kjørte fort, før han la seg tilbake til høyre felt og holdt grensa på nøyaktig km'ern. Fikk etterhvert følelsen av at han venta på meg (muligens paranoid?), da jeg kjørte en litt heftigere bil og kom i nokså stor hastighet da sidemann la merke til denna. To karer i 30-40åra som kjørte på en måte som ikke likner det jeg erfaringsmessig ser andre i samme alder og med samme type bil kjøre. Kjørte sakte forbi flere ganger og ingen av gangene viste de antydning til å se i vår retning. Erfaringsmessig er det mange som ser litt til siden om noen kjører forbi. Bilen jeg kjørte er også gjerne en bil bilinteresserte ser etter (iallefall jeg :P). De så liksom helt statisk rett frem, nesten overdrevent "jeg ser iallefall ikke på deg"-ish. Klarte dog ikke se noe unormalt med instrumenter eller antenner.

Forsøkte å søke opp registreringsnummeret med den 2218-ellerhvadetvar tjenesten, men fikk "informasjon ikke tilgjengelig".

Hender det sivil kjører slike biler? Noen som har sett en svart BMW 5'er med regnr DK89709 kjøre "mistenkelig" før?

Hadde vært artig å vite iaf.

Edit: var visst en 5'er:uhhmmwhat?: Får skylde på mørket.

1992 Audi 80 2.0S

[www.torpify.net]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rare sivilbiler ute på den strekningen om dagen så pass på!

Opplevde det samme her om dagen, skulle kjøre forbi i venstre felt, ble blokkert av en Svart MC C-klasse, helt ny.. Fikk en advarsel med 2 korte blink med blålys i bakruta. Et under at jeg ikke ble stoppa, hadde mellom 130-140 før den bilen la seg ut foran meg, uten frontfanger eller skilt foran.. FLAKS!

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rare sivilbiler ute på den strekningen om dagen så pass på!

Opplevde det samme her om dagen, skulle kjøre forbi i venstre felt, ble blokkert av en Svart MC C-klasse, helt ny.. Fikk en advarsel med 2 korte blink med blålys i bakruta. Et under at jeg ikke ble stoppa, hadde mellom 130-140 før den bilen la seg ut foran meg, uten frontfanger eller skilt foran.. FLAKS!

Akkurat sånn han holdt på også, bortsett fra at han ikke viste noen blålys e.l. Men han blokkerte flere, og de så ut til å ta tegninga.

De kjørte ikke akkurat som den typiske eieren av en 525d stasjonsvogn; iallefall ikke slik jeg ser for meg vedkommende. To voksne menn. Ganske sikker på at det var sivil ja.

1992 Audi 80 2.0S

[www.torpify.net]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ot men.. Fy faen for et nasty nick du har.

Jo takk. Er litt preget av spontanitet når det gjelder navnevalg. Har faktisk "filed a request" for navnebytte :)

På den SMS-opplysningen til Vegvesenet, hva står det om eier hvis det er en politibil?

Kan jo være verdt en SMS hvis man er usikker.

Derfra fikk jeg (nr 2282): "Informasjon om DK89709 er ikke tilgjengelig for øyeblikket."

Den er regga på BMW Financial Services - ergo leasingbil. Slik mange sivilbiler ofte er :rolleyes:

Aha! Kanskje vi har en konklusjon. Skulle dog likt å se bilen i dagslys, kanskje jeg hadde lagt merke til noe mer muffins. Av nysgjerrighet, hvordan fant du dette?

1992 Audi 80 2.0S

[www.torpify.net]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier står oppgitt hvis man sender "regnr xx00000" til 2282.

Flere sivilbiler i tr.heim er registrert på et eller annet firma i oslo (har ingen av sms'ene lenger, men har prøvd på et par sivilbiler).

Som nevnt over - "Regnr XX00000" til 2282 gir deg info om eier, også i dette tilfellet.

Rart. Jeg prøvde dette før jeg lagde tråden og derfra fikk jeg som nevnt over: "Informasjon om DK89709 er ikke tilgjengelig for øyeblikket."

1992 Audi 80 2.0S

[www.torpify.net]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd på tre stk vanlige biler og fått "info ikke tilgjengelig". Og jeg tror ikke en '87 740GL, 1989 buick eller en husqvarna supermotard er sivilbiler...

Hvis du prøver på VF78481 (Sølvgrå mondeo stasjonsvogn, med blålys) får du opp følgende:

VF78481, FORD

FCE BANK NORSK AVDELING AV UTENLANDSK FORETAK OPPEGÅRD

Og VF40646 (plommerød nissan stasjonsvogn, blålysutgave)

VF40646, NISSAN:

JUSTIS- OG POLITIDEPARTEMENTET OSLO

Lenke til kommentar
Del på andre sider