Gå til innhold

Jon Arne : Opel Rekord B Olympia 66`

Ranger emnet


Jon Arne

Anbefalte innlegg

Ble ferdig med den ene innerskjermen idag:)

Har skrudd av den andre framskjermen,å som ventet var ikke den noe bedre:(

 

Muli jeg har funnet meg 16" felger,kjøper de hvis jeg får dem.

Har også noen deler på hånda,som muligens blir kjøpt inn,div chrome å lys.

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får bli når jeg kommer over noen,tror ikke 16"erene blir domme.

Har 4 13"-alu ute her,kan prøvemontere dem da,så får jeg sett.

 

Får gjort litt idag tror jeg,skal borre ut sveispunkene til den plata med panserlåsen på nå..Var brunt under der gitt! :/

Jeg må ta det skikkelig når det først blir gjort,som noen her inne påpekte før jeg begynnte.

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bli når jeg kommer over noen,tror ikke 16"erene blir domme.

Har 4 13"-alu ute her,kan prøvemontere dem da,så får jeg sett.

 

Får gjort litt idag tror jeg,skal borre ut sveispunkene til den plata med panserlåsen på nå..Var brunt under der gitt! :/

Jeg må ta det skikkelig når det først blir gjort,som noen her inne påpekte før jeg begynnte.

 

 

Bra! :win

 

Apropo diesel... Skal tro om man hadde fått godkjent en 2.5 turbodiesel sekser fra Omega B, hvis man hadde satt på Commodore GSE understell? :wonder:

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm,skulle tro så jeg ja.

Men nå er det opp til biltrangsynet å bestemme der,er der ikke?

Må nesten kontakte de tror jeg.

 

Har du planer om det?:)

 

Nei, bare tenkte høyt :) Mener da rekord B kom som 2.2, altså 2.2 rekkesekser, og da er det jo grei skuring å få fiksa det!

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...Nei,Men den kom med 28s også kalt B6 (2.8L r6) i LVL og SZ,altså i 4-dørs sedan De Luxe og 2-dørs Sport Coupé!

 

Skal du inn med r6 i en vanlig 66,så må radiator bytte plass,batteriet må bytte plass osv og ny travers +++ må vel også byttes mener jeg.

 

 

Skal se om jeg får lasta opp noen bilder ifra idag nå:)

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det må gjøres..

 

Dagens innsats:

 

Av med skjermen,fjerne litt møkk,å hva finner vi?:

 

IMG_0023-1.jpg

 

IMG_0024-1.jpg

 

IMG_0025-1.jpg

 

IMG_0026-1.jpg

 

IMG_0027-1.jpg

 

IMG_0028-1.jpg

 

IMG_0029-1.jpg

 

IMG_0030.jpg

 

IMG_0031.jpg

 

IMG_0032.jpg

 

 

Vasket med vaske-tynner:

 

IMG_0038-1.jpg

 

IMG_0039-1.jpg

 

 

Så begynnte kappinga:

 

IMG_0041-1.jpg

 

 

Pussing og borring av sveispunkter,skal av med denne og sandblåse det som er:

IMG_0040-1.jpg

 

 

Tror også denne bilen har vært krasjet før,masse bulker og ujevnheter,glasskår i LUFTERØRENE(!!?) og andre plasser..

 

IMG_0033.jpg

 

 

Fjerning av asfaltmatter og rust i gulv:

 

IMG_0034-1.jpg

 

IMG_0037-1.jpg

 

 

Interiøret må vel få seg en shineings og,Hvit lakkert gaffa-teip:

 

IMG_0035-1.jpg

 

 

Åsså den siden som var ferdig,men må pusse sveis å påføre tykk tectyl:

IMG_0036-1.jpg

 

 

 

Alt for idag,tar gjerne imot kritikk og tips:)

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah,derfor man runder sveisene ja..

Det viste ikke jeg da:/

 

MÅ prøve å få tilpasset innerskjermer ja,men tectyl skal på uansett da.

 

Fikk av den plata til panser-låsen idag OG DER(!) var det kjeks gitt. *sjokk* :p

Bare å ta fram sandblåseren gitt,men bilen skal inn i en tørr garasje først:)

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det VAR rattgir,men er byttet til gulv-gir.

 

Var vel produsert i 11mnd, idèen om denne kom i juni i 1965 å ble produsert fra 1965 til 1966,etter hva jeg har hørt.

(sent i 66 kom også C-rekorden)

 

Men helt klart en spesiell bil som ikke alle har:)

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det fler bilder:

 

IMG_0023-2.jpg

 

IMG_0024-2.jpg

 

IMG_0025-2.jpg

 

IMG_0026-2.jpg

 

Luftfilteret som var "tettet" igjenn med gaffa-teip:

IMG_0027-2.jpg

 

Litt redusert innvendig også:

IMG_0028-2.jpg

 

 

That`s all...God del brunt:( men men..

Så må jeg få fiksa med noe rart istede for den luftfilter boksen der!

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår