Snusmoen Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Hei! Noen som vet hva som er den største chippen til 940? (eller finnes det bare en? den som chipper til 205hk) Har kjøpt en turbotrykksmåler fra Biltema, den dyreste til 700kr som går 270 grader når du starter tenninga... Problemet er at den plutselig klikker og står konstant på 1,5 bar.. Den kan også plutselig dette ned igjen og bli normal men så klikker den på ny.. Står for det meste stille på 1,5 bar. Noen som vet hva som forårsaker dette? Er det ledningene som ligger i klem eller noe? Mvh Anders Sundsmoen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Låter litt jordingsfeil det der ja... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Jordingsfeil? Har du drukket maling? Trykkmålere får lufttrykk inn, og det er ikke noe elektrisk signal. På tomgang skal trykket ligge på såvidt over 0 bar. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snusmoen Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 fikk beskjed på torshov at autogauge målerne skulle vise -0,6 til -0,8 på tomgang.. Det gjør den også, og den viser ca 0,2 bar når den lader fullt ut (dvs det som er originalt på 940 LT) Men jeg skjønner ikke hvorfor den klikker:S Den spretter opp til 1,5 bar uansett turtall og om jeg starter bilen på nytt eller hva jeg gjør.. vil ikke virke som den skal:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Jordingsfeil? Har du drukket maling? Trykkmålere får lufttrykk inn, og det er ikke noe elektrisk signal. På tomgang skal trykket ligge på såvidt over 0 bar. JAvel...så nåla går 270º på meteret når man setter på tenninga fordi lufttrykket lokalt endres pga at tenninga står på? :hellothere: Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snusmoen Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 det med 270 grader er bare en åpningsseremoni;) men den stopper ikke på -0,6 den går opp til 1,5 bar istedenfor:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 det med 270 grader er bare en åpningsseremoni;) men den stopper ikke på -0,6 den går opp til 1,5 bar istedenfor:P Jepp...men det at den gjør den åpningsseremonien indikerer at det er en elektrisk drevet nål (potmeter) og da kan en ledningsfeil gi verdier som er på tur...som i ditt tilfelle. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snusmoen Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 ok.. men jeg vet liksom ikke hva jeg gjøre annerledes?:( det bør være i orden sånn som det er... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Kan som sagt bare være at du trenger et bedre jordingspunkt enn det du har nå... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snusmoen Skrevet September 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 okei takker! skal prøve det og se om det virker;) hvis ikke maser jeg sikkert litt mer på deg:P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snusmoen Skrevet September 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Var ikke jordinga.. Prøvde å bytte, og å ta vekk den til måleren, da låste den seg bare på 2,0 bar istedenfor.. Kan det ha noe å si at jeg har kobla den som skal til parklyset på samme tyv som en annen ledning? Kobla den ledningen til parklyset rett på tenninga istedenfor, trenger jo ikke lys i en turbotrykksmåler når bilen ikke er igang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Hvis du tok den vekk og den låste seg enda høyere burde vel det være et hint om at den du hadde ikke var helt "up to par"...? :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.