Gå til innhold

Chip/Målere

Ranger emnet


Snusmoen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som vet hva som er den største chippen til 940? (eller finnes det bare en? den som chipper til 205hk)

 

Har kjøpt en turbotrykksmåler fra Biltema, den dyreste til 700kr som går 270 grader når du starter tenninga... Problemet er at den plutselig klikker og står konstant på 1,5 bar.. Den kan også plutselig dette ned igjen og bli normal men så klikker den på ny.. Står for det meste stille på 1,5 bar. Noen som vet hva som forårsaker dette? Er det ledningene som ligger i klem eller noe?

 

Mvh

 

 

Anders Sundsmoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk beskjed på torshov at autogauge målerne skulle vise -0,6 til -0,8 på tomgang.. Det gjør den også, og den viser ca 0,2 bar når den lader fullt ut (dvs det som er originalt på 940 LT) Men jeg skjønner ikke hvorfor den klikker:S Den spretter opp til 1,5 bar uansett turtall og om jeg starter bilen på nytt eller hva jeg gjør.. vil ikke virke som den skal:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordingsfeil? Har du drukket maling?

 

Trykkmålere får lufttrykk inn, og det er ikke noe elektrisk signal. På tomgang skal trykket ligge på såvidt over 0 bar.

JAvel...så nåla går 270º på meteret når man setter på tenninga fordi lufttrykket lokalt endres pga at tenninga står på? :hellothere:

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med 270 grader er bare en åpningsseremoni;) men den stopper ikke på -0,6 den går opp til 1,5 bar istedenfor:P
Jepp...men det at den gjør den åpningsseremonien indikerer at det er en elektrisk drevet nål (potmeter) og da kan en ledningsfeil gi verdier som er på tur...som i ditt tilfelle.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke jordinga.. Prøvde å bytte, og å ta vekk den til måleren, da låste den seg bare på 2,0 bar istedenfor.. Kan det ha noe å si at jeg har kobla den som skal til parklyset på samme tyv som en annen ledning? Kobla den ledningen til parklyset rett på tenninga istedenfor, trenger jo ikke lys i en turbotrykksmåler når bilen ikke er igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår