Gå til innhold

150A sikring som ryker

Ranger emnet


bolin

Anbefalte innlegg

Ja det er nok mest praktiske hensyn som dikterer hvor den brødristern står hen. Akkurat nå er den truet opp i venstre hjørne og spiller foran. Det du sier om trykk er jo en kjent sak, man kan få ganske mye ut av det-men først skal jeg kjøre i den kassa noen fete skruer fordi den skrangler.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stor sterio fks,større sikring(er) har bare 4 stk 40amp på monoblocken og 150amp med batteriet og 50amp til 2kanaler..går vertfall fint det.men sterioen min er ikke så stor men. jaja

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000w+(100w*4)=1400w/12v=116

 

Teoretisk sett skal anlegget ditt dra 116 ampere.

 

Men så har du jo en effektiv virkningsgrad, ekke helt sikker mener det var rundt 80% på digitale forsterkere (116*0.8=92a)

 

PS. jeg er langt ifra noen ekspert

 

Mvh.

 

EDIT:

 

jo forresten, forsterkeren min er på 4400w rms, og den spiste 200ampere sikringer til frokost. (måtte parralellkoble en 200ampere og en 150ampere sikring ;) )

97 Eclipse GSX

 

97 BMW 523ia E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder av oppsettet mitt, på request fra dagblix.

Helt sikkert ikke veldig interessant, but here goes

 

 

Bilde107.jpg

Kunne sikkert tatt meg bryet å støvsugd/vaska en gang i blant, men det er lissom ikke så morro

 

Bilde110.jpg

Sia på kassa, skjult bak ei plate. Kondiser og noen jalla strømfordelingsblokker. Et delefilter som slenger bak der også ja.

 

Bilde108.jpg

Ja, jeg har litt dynamostøy til tider. Kan jo hende dette har noe av skylda.

 

 

 

Jeg er en type som først bare ville ha ei ferdig kasse bak i bilen for å briefe litt med bassen, og da var det gjort. Interessen blei fort stor, men på grunn av mangelen på et skikkelig mål blei det lissom bare slengt på "litt sånn etterhvert." Derfor er ikke alle produkter jeg har brukt av like høy kvalitet, men det gjør jobben.

 

Først hadde jeg to Rockfordbassere i hver sin glassfiberkasse som jeg tilbassa baki bilen. Plutselig fant jeg ut at jeg måtte ha noe mer brutalt, så jeg kasta ut skiten allerde før jeg rakk å bli ferdig.

 

Endte med at jeg skrudde sammen ei diger kasse til JL Audioen inne i bilen (et hælvete for å si det mildt), og dette måtte jo gjøres ETTER at alt var ferdig nede i hjulbrønnen osv. Så det å pelle det ut og sjekke jordingspunktet (som er i bunnen av hjulbrønnen :oohh ) blir en grusom jobb.

 

Etter å ha satt sammen dette blei jeg faktisk lei av å bygge, så alt har endt litt halvveis. For eksempel mangel på plexiglass over forsterkern, og NOE som skjuler bassrefleksrøret som stikker opp fra hattehylla.

 

Okey, det her blei off min egen topick, usaklig og sikkert uinteressant, men heldigvis er det ingen lesetvang. Oppsettet fikk du ihvertfall sånn noenlunde, dagblix.

Alpine - RF - Infinity - JL Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da interessant nok det da!

Jeg observer raskt at de blå phonokablene dine ligger og gnukker seg på + kabelen din. Det er vel bare å be om dynamostøy right there så hvis du heiser phonoene dine litt opp derfra så sparer du deg masse der. Det går jo ikke å bruke balanserte kabler så det er heller ikke noe å bruke effort på desverre for oss alle.

 

Vet ikke om det vil skjerme så veldig mye men det KAN bli mindre støy hvis du trekker godt med aluminiumsfolie helt rundt + kabelen din noen ganger langs hele det området hvor den krysser andre kabler der. Ser at også fronthøyttalerkablene dine ligger over baguettkablen din. Jeg er ikke sikker på om folie vil drepe dynamostøyen helt, men kombinert med litt flytting av kabler så vil det bedre seg kjapt.

Om du er redd for at jordingspunktet ditt er litt dårlig så kan du kanskje måle strøm i den mens du drar og jokker litt på den. Får du variasjoner i talla dine av slik mekansik påkjenning så kan det være på tide å skru til eller fjerne litt rust/irr. Er det dårlig kontakt så kan det jo være """"startstrømmer""" som irriterer på seg utslag på sikringene dine-men det burde nok uannsett erstattes hvis de er så bad som det beskrives her.

 

for øvrig så syns jeg det var pent baki der, hadde jeg hatt basser uten grill hadde jeg poka hull i dem for lenge sia!

 

dette var høyttenkning.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 95% av tilfellene jeg har vært borti, har ikke dynamostøy skyldtes phonokablene (eller andre kabler) og at de ligger for nært strømkabler e.l.

 

Sjekk jordinger, at alle jordinger holder samme potensiale (inkludert jordingen på chassis til CD-spiller, og skjermen på phonokablene). Om nødvendig, strekk egen jordkabel fra batteriet som alt koples rett til... Dersom alt annet feiler. :)

 

Jeg har hatt standard, sorte phonokabler til hjemmestereo med enkel skjerm i bilen, liggende et par meter sammen med strømkablene - ikkeno' støy fordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår