bjorke Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Vet dette ikke er bilrelatert,men: 1.Hvordan får jeg den forbaska pipelyden som høres flere ganger idet pc'en starter, til å forsvinne? 2. Ved start av pc'en får jeg opp en mld: Velg hvilket system som skal brukes: XP Professional, XP Home eller XP Home...Kanskje dette har noe med at jeg reformaterte Home engang og at jeg installerte XP Pro for litt siden...Dette vil jeg gjerne ha vekk fordi det er kun XP Pro jeg bruker. Please hjelp meg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 faen der ble alt jeg skrev borte.... 1. hvor mange pipelyder 2. dobbeltklikk på min datamaskin verktøy>mappealternativer vindusvalget vis velg vis skjulte filer fjern haken ved gjem systemfiler el. svar ja på spørsmålet som kommer åpne boot.ini fjern det som står der og lim inn det som står under: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect en ting den default linja SKAL slutte med en S altså Sen skal ikke stå på en linje (den vil ikke bli fiksa av en eller annen loka grunn) Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gufle Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Trekk ut høyttalerkabelen som sitter i hovedkortet, bare å følge ledningen fra den interne høyttaleren så får du vekk pipelyden. For å få vekk boot-menyen, gå inn i system properties i control panel, og gå inn der og let litt (menyen helt til høyre), så finner du en plass der du kan velge om boot-menyen skal stå på, og hvilket os du vil skal auto-velges :) edit: sier bare en liten ting, vær forsiktig med å editere boot.ini manuelt, for du kan risikere å miste oppstarten. Siter http://www.calibra.no - Calibra forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Det med at det piper når du skrur på pc'n kan være at det er noe feil med den... Eller det kan være en slik standrad pip "Nå er jeg våken" lyd... Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 duxx0: Du burde være forsiktig med å gi så bastante tips. Hvis XP ikke er installert der din boot.ini peker til, er han i trøbbel. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
java Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Den enklaste måten å fjerne oppstartsmenyen er å høgreklikke "min datamaskin", velge "egenskaper", "avansert" og deretter "innstillinger" under oppstart og gjennoppretting. Her set du XP pro til standard operativsystem øverst, og deretter fjernar du haken under (der det står "tid oppstartslisten vises" eller noke i den dur). Når det gjeld pipinga er det vanskelig å seie kva som gjer dette utan at du seier litt meir! Siter 2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs! x 2008 Audi A5 1.8 TFSI x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition X 1994 Mazda 626 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 hva faen????? har gjort som han skreiv jo...:( :( :( :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Pipinga er sikkert en vifte. Er det skjermkort vifte eller noe sånt, så er det bare å dra den ut. Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by funkes Pipinga er sikkert en vifte. Er det skjermkort vifte eller noe sånt, så er det bare å dra den ut. Hvordan får man en Vifte til å si PIP? har hørt vifter som bråker.. men aldri vifter som sier PIP.. Og hvis det er en Vifte der.. så skal den antagligvis være der:) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
java Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Somme hovedkort gir feilkodar ved hjelp av pip, sjekk om det står noke om det i manualen til hovedkortet. Siter 2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs! x 2008 Audi A5 1.8 TFSI x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition X 1994 Mazda 626 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 . Originally posted by MuVo Vet dette ikke er bilrelatert,men: 1.Hvordan får jeg den forbaska pipelyden som høres flere ganger idet pc'en starter, til å forsvinne? Gå inn i bios og velg bort onboard speaker. (veld desabled eller noe) Den pipe lyden skal komme 1gang, når du slår på maskin bare.. Ikke fler. 2. Ved start av pc'en får jeg opp en mld: Velg hvilket system som skal brukes: XP Professional, XP Home eller XP Home...Kanskje dette har noe med at jeg reformaterte Home engang og at jeg installerte XP Pro for litt siden...Dette vil jeg gjerne ha vekk fordi det er kun XP Pro jeg bruker. Høyre klikk min datamaskin, velg Advanced , velg den nederste Settings knappen som ligger under Startup and Recovery.. Så velger du "deafult" windows, altså pro, den du bruker. Og huk bort den haken på den øverste "ruta". Står no om hvor lenge den skal vise operativ systema.. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke Skrevet Oktober 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by eirikoo duxx0: Du burde være forsiktig med å gi så bastante tips. Hvis XP ikke er installert der din boot.ini peker til, er han i trøbbel. Det er akkurat det jeg er:mad: Nå vil ikke pcen starte engang,kommer bare opp feil ved root32 windows system.dll eller noe! Nå er det skikkelig krise!!:mad: :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 boot maskina i recovery console: http://www.microsoft.com/windowsxp/home/using/productdoc/en/default.asp?url=/windowsxp/home/using/productdoc/en/recovery_console_cmds.asp og skriv inn kommandoen fixmbr som betyr fix master boot record Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke Skrevet Oktober 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Forklar litt nærmere..helst trinn for trinn:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 start maskin. Trykk F8 når "loade" bildet kommer, og det står "trykk F8 for blabla bla" under. Velg recovery console. skriv in fixmbr og trykk yes yes yes yes på alt av warninger. Aldri rot inni system filer hvis du ikke har peil. Blir alltid tull. Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg