Gå til innhold

Dataspørsmål

Ranger emnet

bjorke

Anbefalte innlegg

Vet dette ikke er bilrelatert,men:

1.Hvordan får jeg den forbaska pipelyden som høres flere ganger idet pc'en starter, til å forsvinne?

2. Ved start av pc'en får jeg opp en mld: Velg hvilket system som skal brukes: XP Professional, XP Home eller XP Home...Kanskje dette har noe med at jeg reformaterte Home engang og at jeg installerte XP Pro for litt siden...Dette vil jeg gjerne ha vekk fordi det er kun XP Pro jeg bruker.

Please hjelp meg

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen der ble alt jeg skrev borte....

1. hvor mange pipelyder

2. dobbeltklikk på min datamaskin

verktøy>mappealternativer

vindusvalget vis

velg vis skjulte filer

fjern haken ved gjem systemfiler el.

svar ja på spørsmålet som kommer

åpne boot.ini fjern det som står der og lim inn det som står under:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

en ting den default linja SKAL slutte med en S altså Sen skal ikke stå på en linje (den vil ikke bli fiksa av en eller annen loka grunn)

Internetporrmissbrukare

Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk ut høyttalerkabelen som sitter i hovedkortet, bare å følge ledningen fra den interne høyttaleren så får du vekk pipelyden.

For å få vekk boot-menyen, gå inn i system properties i control panel, og gå inn der og let litt (menyen helt til høyre), så finner du en plass der du kan velge om boot-menyen skal stå på, og hvilket os du vil skal auto-velges :)

edit: sier bare en liten ting, vær forsiktig med å editere boot.ini manuelt, for du kan risikere å miste oppstarten.

http://www.calibra.no - Calibra forum.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den enklaste måten å fjerne oppstartsmenyen er å høgreklikke "min datamaskin", velge "egenskaper", "avansert" og deretter "innstillinger" under oppstart og gjennoppretting. Her set du XP pro til standard operativsystem øverst, og deretter fjernar du haken under (der det står "tid oppstartslisten vises" eller noke i den dur).

Når det gjeld pipinga er det vanskelig å seie kva som gjer dette utan at du seier litt meir!

2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs!

x 2008 Audi A5 1.8 TFSI

x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG

X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition

X 1994 Mazda 626 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by funkes

Pipinga er sikkert en vifte.

Er det skjermkort vifte eller noe sånt, så er det bare å dra den ut.

Hvordan får man en Vifte til å si PIP? har hørt vifter som bråker.. men aldri vifter som sier PIP.. Og hvis det er en Vifte der.. så skal den antagligvis være der:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Originally posted by MuVo

Vet dette ikke er bilrelatert,men:

1.Hvordan får jeg den forbaska pipelyden som høres flere ganger idet pc'en starter, til å forsvinne?

Gå inn i bios og velg bort onboard speaker. (veld desabled eller noe)

Den pipe lyden skal komme 1gang, når du slår på maskin bare.. Ikke fler.

2. Ved start av pc'en får jeg opp en mld: Velg hvilket system som skal brukes: XP Professional, XP Home eller XP Home...Kanskje dette har noe med at jeg reformaterte Home engang og at jeg installerte XP Pro for litt siden...Dette vil jeg gjerne ha vekk fordi det er kun XP Pro jeg bruker.

Høyre klikk min datamaskin, velg Advanced , velg den nederste Settings knappen som ligger under Startup and Recovery..

Så velger du "deafult" windows, altså pro, den du bruker. Og huk bort den haken på den øverste "ruta". Står no om hvor lenge den skal vise operativ systema..

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

duxx0:

Du burde være forsiktig med å gi så bastante tips.

Hvis XP ikke er installert der din boot.ini peker til, er han i trøbbel.

Det er akkurat det jeg er:mad:

Nå vil ikke pcen starte engang,kommer bare opp feil ved root32 windows system.dll eller noe! Nå er det skikkelig krise!!:mad: :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider