Gå til innhold

Dataspørsmål

Ranger emnet

bjorke

Anbefalte innlegg

meldingen som kom opp var:

Følgende fil mangler eller er skadet:

<windows root>system32\hal.dll

Installer denne filen på nytt. eller noe.

Macgyver: prøvde det du sa,men har bare en recovery-cd, og der stod det ingenting om reparer..bare for å installere windows på nytt..er det enste utvei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU kan jo prøve å kopiere denne filen av naboen, for så å legge den inn på systemet ditt. C:\winnt\system32\hl.dll der ligger den

Vet ikke hvor god recovery cd`n din er, men du kan prøve å velge install på nytt, vist du er heldig finner den ut at du har et windows fra før der, og da kan du velge reparere windows, da vil den fikse alle filer som ikke er lik di som ligger på cd, men du vil ike tape alle dataene som ligger på skrivebordet ditt.

Men var det kun å lege med boot.ini filen du gjorde ?

Ligger din windows på c: ?

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smart å la en som ikke er så erfaren drive å editere boot.ini i notepad...

trykk start -> kjør -> skriv msconfig her kan du konfigurere opppstart

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Macgyver

DU kan jo prøve å kopiere denne filen av naboen, for så å legge den inn på systemet ditt. C:\winnt\system32\hl.dll der ligger den

Vet ikke hvor god recovery cd`n din er, men du kan prøve å velge install på nytt, vist du er heldig finner den ut at du har et windows fra før der, og da kan du velge reparere windows, da vil den fikse alle filer som ikke er lik di som ligger på cd, men du vil ike tape alle dataene som ligger på skrivebordet ditt.

Men var det kun å lege med boot.ini filen du gjorde ?

Ligger din windows på c: ?

-Fant en hal.dll fil på http://www.dll-files.com ...Men aner ikke hvordan jeg får den over maskinen min...

-Nope,den hersens recocery-cden installerer bare windows på nytt...har prøvd før:rolleyes:

-Den enste jeg gjorde var slik som duxx0 sa..noe jeg ikke skulle ha gjort;)

Men jeg tror problemet kan bli løst på en annen måte; har en kompis som jeg fikk XP Pro av...Han kommer oppover senere i dag, så kan vi prøve å se om det kommer opp noe reparer windows når vi prøver den..hvis ikke....anger2

Lenke til kommentar
Del på andre sider