Gå til innhold

Nissan 200sx S13 94 modell


snoemann

Anbefalte innlegg

Kan jo kanskje lage en tråd om bilen min jeg også, blei til at jeg handlet meg bil etter å ha kræsjet mc'en som jeg hadde planer om å bruke en god stund fremover...

 

Dro iallefall til tyskland og importerte meg denne :

 

DSC01589.jpg

DSC01585.jpg

DSC01586.jpg

 

Altså en Nissan 200sx s13 ca18det 94 modell, med 102000 km på meteret når jeg hentet den, når jeg skriver her idag har den 105000 ;)

Air-Condition er det på den (takk gud ;))

 

Ting som er gjort :

 

- Byttet frontrute

- Sveiset fast et feste på eksosanlegg

- Byttet og balansert sommerdekk

- Montert turbotrykkmåler

 

Da skal den være ganske så feilfri faktisk... :) Deilig, jeg er nemlig bare vandt til biler med feil på, så dette er nesten uvandt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygget også sub i reservehjulsbrønna, trenger bagasjeplassen til langturer jeg drar på relativt ofte, og reservehjulet føler jeg ikke at jeg trenger (Dumt å skrive noe sånt, da skjer det sikkert noe snart :P)

 

DSC01604.jpg

DSC01617.jpg

DSC01620.jpg

DSC01622.jpg

 

Sitter en 270watts forsterker der, drevet brokoblet mot et Rockford Fosgate Punch 12" element, montert ned i en 49 liters portet reservehjulsbrønn. 49 liter var heldigvis akkurat det minste anbefalte til elementet. Og lyden blei overraskende bra (til å være laget av meg)! Dempevatt og tetninger er det selvfølgelig også rundt og i brønna =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbotrykkmåleren trodde jeg det skulle bli knot å montere.

 

Spådommen min så også ut til å gå i oppfyllelse intill jeg dro tilbake til butikken (Per Hagen i Kristiansand) og fikk god hjelp til å finne ut at det antakelig var noe galt med den. Så byttet inn i en litt dyrere (og også finere) en, og dro hjem for å forsøke på nytt. Denne gangen gikk det som en lek ;)

 

DSC01629.jpg

 

Under er det altså slangen som har en 180 graders bøy før den går inn på innsuget vi skal bruke videre :

 

DSC01631.jpg

 

Denne slangen følger bilen bortover mot førersiden og man kan finne en skjøt her hvor det var utrolig kjekt å montere inn t-stykket.

 

DSC01632.jpg

 

Dro så slangen gjennom hullet til "panseråpneren", senket en ledning ned gjennom sprekka ved venstre veggen i hjørnet ved "dashbord/frontrute" teipet på vakumslangen og dro den opp :

 

DSC01634.jpg

 

Så var det bare å gjøre det samme med +12V tenning, +lys og jord.

+12V tenning og +lys koblet jeg inn på samme som cd spilleren.

 

DSC01635.jpg

 

Den fungerer glimrende og viser meg ladetrykk opp imot 0,7 ved akselererasjon... Dette er temmelig riktig i forhold til hva den burde gjøre, slik orginal stand den er i =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil du har fått deg. Hvor mye måtte du ut med for å få den inn til norge? Hva kostet bilen forresten?

 

Hei!

 

Takk for god tilbakemelding ;)

 

Jeg har egentlig ikke lyst til å legge ut hva bil og tolling osv har kostet meg, har jo selvfølgelig blitt billigere enn hva jeg måtte gitt for et likt eksemplar i Norge, men har vært endel jobb også...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ikke så glad i å sladre om priser og slikt, da man får studere litt selv om man skal spare penger.

Men vi kan vel si så mye som alt fra 10 000 til 50 000 er mulig å spare.

 

Hehe. Har samme ordning i bagasjerommet mitt, men har enda ikke skaffet sub. Blir vel lite prioritert nå først :)

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.... Så du har kjøpt deg 200SX ja... snakka jo litt med deg når du hadde golfen.... Har kjøpt meg 200SX nå jeg også faktisk, får den i beynnelsen av neste uke:D:D Var jo ganske pen denne da:) får legge ut litt om min når jeg får den jeg også vel....

- Audi A6 2.5 Quattro stv

- VW Golf II VR6

x Nissan 200SX S13

x VW Golf II GTI 16V-> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=149573

x VW Golf II GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Deilig å få oppgradert stereoen litt i det siste også, men legger ikke ut noe info om det her, mtp tyveri. Har ikke hatt en eneste bil med stereo i hvor det har fått stå i fred.. så.. holder tett denne gangen =)

 

Men Apexi Luftfilteret mitt har kommet, det kan bli show, eneste problemet er vel manualen som er på japansk Så montering blir spennende

 

Kan legge ut en video (egentlig er det lyden som er viktig på dette klippet) med resultat etter at jeg clayet bilen =)

 

Her har jeg clayet det ene panelet, det til venstre, mens det til høyre er før claying. Dere hører tydelig forskjell om dere skrur opp lyden.

 

All industriavfall osv er borte fra lakken, og overflaten er som glass igjen =) Deilig =) Jeg bruker samme trykk og kontaktflate når jeg drar fingeren bortover lakken.. for at det ikke skal være noe "juks".

 

th_MOV00009.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå har jeg også fått montert luftfilter og byttet olje/oljefilter for andre gang i høst for å forsikre meg mot tidligere mislighold... om det har vært noe.

 

Luftfilteret er : Apexi dual funnel Power Intake og gir en hærlig innsugslyd med påfølgende "flafrelyd" fra turbo når jeg slipper gassen. Har ikke fått sjekket om turbotrykket har øket noe siden det er veldig glatt her nå, men gleder meg til sjangsen byr seg =)

 

Var enkelt og greit, men allikevel litt knotete å montere, men glemte helt bilder underveis, får ta et bilde av hvordan det ser ut ferdig-montert imorra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår