CorollaCrew Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Noen som har eller vet hvor jeg kan få tak i billig motor til corolla? 1989 mod. Type E9 På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 1,3 liter eller 1,6? Hvor billig? Jeg ville sjekket med huggeriene, med mindre det er noen som sitter med en motor som de ikke trenger her på forumet. Hva med å spørre på http://www.tscn.no (kjøp og salg-delen) og http://www.ts-ogn.no? Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|plumbo Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 har en del motorer ligende hva trenger du ? ( må påregnes litt stell ... ) Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Plenty sånne motorer på huggeriene rundt om kring Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaCrew Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 er en 1.3l. men den har gått skikkelig langt nå så vil ha tak i en ny motor som har gått mindre, og gjerne en 1.6l=) Vet du om det er mye jobb å sette i en innsprut motor når jeg har hatt forgasser fra før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Det blir mye ombygging, fordi du må ikke bare skifte mye av det elektriske, men du må også bygge om bensintilførselen, med rett pumpe og egen returlinje for bensin. Det enkleste er å holde deg til den motoren du har og bytte/overhale denne. Neste steg/vanskelighetsgrad kan være å bytte ut til en 4A-F motor, denne er 1.6L og har forgasser (feks fra corolla 1.6XL). Dette er en relativt sterk motor med godt med dreiemoment så forskjell vil du garantert merke (~95 Hk tror jeg). Du må bytte girkasse om du går for denne, så du bør også være forberedt på at du kanskje også må bytte drivaksler i samme slengen. Skal du bytte motor så må denne være fra året bilen ble laget eller nyere for at byttet skal ha sjangs for å være lovlig (biltilsynet/forsikringsselskapene og alle andre som har interesse av hva du gjør med bilen din, men dette er ikke min sak). Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Hva mener du med dette? Er det pga loven om påbudt katalysator i 1989 du tenker på? Sånn generelt sett så finnes det vel ikke noen sånne lover? Jeg tror det går mer på utslipsmengdene og kravene som stilles til hvert enkelt år, som skal være strengere desto nyere ting blir. Det er en gjenganger på enkelte motorbyttetråder, så jeg har ingen gode referanser å vise til dessverre. Ring BT om du lurer. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaCrew Skrevet Oktober 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Til Plumbo: Åssen motorer hr du liggende? Har du 1.6xl? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg