Gå til innhold

trenger tips til å få en bedre lyd i biln

Ranger emnet

menol

Anbefalte innlegg

heisann.

jeg har en bmw 520i med noe passe sarv til anlegg.

trenger tips til enkelt å få bedre lyd, sånn som f.eks innstillinger på forsterkere og spiller.

hva jeg har:

pioneer deh 4200 4x50w

10" dynabel sub(lukket) med dynabel forsterker(500w og 800w elns)(nye)

GAS alpha 2100 2x100w (ny)

pioneer høytalere foran i dørken på 2x30w 13cm coax

Vdo høytalere bak på 2x50w

2 diskanter i dash'n(ny)

tenkte på i første omgang å bytte ut de høytalerne foran med kansje nye pioneer som klarer å spille høyere og tydligere. klarer ikke å få vondt i hode før de lyden blir fucket nå engang :P

deretter ta de bak. muligens gjøre det enkelt å kjøre alle 4 på ny forsterker. for det funker sikkert?

blir også mye bluring i bassen, men det problemet er vel bilen..

spiller mye techno så lyden bør liksom være krystallklar :)

hvordan er det å få flere enn 2 forsterkere på spilleren? den har jo bare innganger til 2 sett signalkabler.

kom også gjerne med tips til hvilke høytalere jeg skal velge, fint lite peiling på sånt :/ noe i mellomklassen på pris

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ideelt med lukket kasse i bilen din. mange som sliter med å få skikkelig bass i den type bil..

hva er budsjettet ditt på frontsett?

hvis du bruker ett y-ledd kan du splitte signalkabelen til to forsterkere.

hvis du bruker GAS forsterkeren så bør det låte greit med ett bra frontsett.. så kan du bruke forsterkeren i spilleren på bakhøytalerne, og fade de lavt så det bare er litt rearfill for de som sitter baki

focal, hertz og morel er merker du kan se på, i tilegg til pioneer som du nevner.

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ideelt med lukket kasse i bilen din. mange som sliter med å få skikkelig bass i den type bil..

hvis du bruker GAS forsterkeren så bør det låte greit med ett bra frontsett.. så kan du bruke forsterkeren i spilleren på bakhøytalerne, og fade de lavt så det bare er litt rearfill for de som sitter baki

focal, hertz og morel er merker du kan se på, i tilegg til pioneer som du nevner.

Å vi må da ikke glemme Seas Lotus

Teamsjef For

Team Din-Bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klipp ledningene til diskantelementene på koaxhøyttalerne dine fremme og la de spille bare bass og mid, da får du strax bedre stereo forran. Har du diskanter bake burde du snippe dem og. Dette sef kun hvis du vil unngå å kjøpe nye- som er enda bedre.

His du vil ha trykkende lyd i bilen kan jeg ikke se noe spes behov for mer enn 2 amper. Hvis du skal ha lyd i baksetet til passasjerer er det kanskje en annen sak.-et kompromiss du må møte. Ellers kan jeg ikke se at det skal være noe spesiell ulempe at suben din er lukket sammenliknet med at den skulle være portet. Det er sedan som er for tett. Saken er vel kanskje den at den er litt liten til å komme seg inn fra bagasjerommet og spille anstendig i kupeen. En solid 12" vil tilfredsstille det teknobråket enda mer, noen av de beatsa går jo rett ned i infrasub! Den bilen din er jo bygget som en andre verdenskrig tanks så det er ikke bare bare. Legg gjerne ut litt bilder av hvordan du har det nå skal kanskje vi kan peke og pirke litt for deg.

Du vil sannsynligvis kunne finne veldig spesifikke triks for å¨få trykket inn i kupeen din i forum hvor BMW diskuteres mer, de er det sikkert nok av.

hva menes med dette? jeg skjønte ikke setningen, har du 2 amper på en sub? det høres for sykt ut til å være sant.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klipp ledningene til diskantelementene på koaxhøyttalerne dine fremme og la de spille bare bass og mid, da får du strax bedre stereo forran. Har du diskanter bake burde du snippe dem og. Dette sef kun hvis du vil unngå å kjøpe nye- som er enda bedre.

His du vil ha trykkende lyd i bilen kan jeg ikke se noe spes behov for mer enn 2 amper. Hvis du skal ha lyd i baksetet til passasjerer er det kanskje en annen sak.-et kompromiss du må møte. Ellers kan jeg ikke se at det skal være noe spesiell ulempe at suben din er lukket sammenliknet med at den skulle være portet. Det er sedan som er for tett. Saken er vel kanskje den at den er litt liten til å komme seg inn fra bagasjerommet og spille anstendig i kupeen. En solid 12" vil tilfredsstille det teknobråket enda mer, noen av de beatsa går jo rett ned i infrasub! Den bilen din er jo bygget som en andre verdenskrig tanks så det er ikke bare bare. Legg gjerne ut litt bilder av hvordan du har det nå skal kanskje vi kan peke og pirke litt for deg.

Du vil sannsynligvis kunne finne veldig spesifikke triks for å¨få trykket inn i kupeen din i forum hvor BMW diskuteres mer, de er det sikkert nok av.

hva menes med dette? jeg skjønte ikke setningen, har du 2 amper på en sub? det høres for sykt ut til å være sant.

2 amper på sub? dn forstå itje æ :P 500w sub og 800w forsterker trur æ, rota bort papira på dn :P

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså stille på front tingen, står nå på f3 så d er nesten like mye her å der, men føler at hvis jeg stiller ca 80% front så blir frontsette for dårlig til å spille høyt. har nå spilleren på de bak å gas'n på de fremme. kan tenke meg det å klippe diskant ledningene kunne gidd bedre lyd siden jeg har seperate diskanter, men skal allikevel bytte de så...

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vi må da ikke glemme Seas Lotus

seff! sorry:) hehe

hvis du alikevel skal bytte frontsett ville jeg vente med å klippe noe som helst før det er montert. men coax og ekstra diskanter kan bli litt skjærene.

bytter du ut frotsettet du har med enn godt komponentsett, og bruker kun det, ikke noe ekstra forran og bare spilleren på høytalerne bak, tror det det vil hører bra ut.

pass også på monteringen av elementene.. hvis de ikke står skikkelig fastmontert spiller de dårligere enn de har potensiale for.

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seff! sorry:) hehe

hvis du alikevel skal bytte frontsett ville jeg vente med å klippe noe som helst før det er montert. men coax og ekstra diskanter kan bli litt skjærene.

bytter du ut frotsettet du har med enn godt komponentsett, og bruker kun det, ikke noe ekstra forran og bare spilleren på høytalerne bak, tror det det vil hører bra ut.

pass også på monteringen av elementene.. hvis de ikke står skikkelig fastmontert spiller de dårligere enn de har potensiale for.

okey :) muli jeg bare gjør det slik, skaffer frontsett å driter i det bak, sånn som det er nå så er du umuli å spille nesten kun foran, blir bare møkk, må ha 50/50 fordelt. menne..frontsett, blir det høytalere og diskanter?

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp høyttalere bak, og bruk ekstra på kompsett foran, kjøp en sub til, og en dynabel bf0756 forsterker...

så digg ut den forsterkeren ja :) men skal jeg ha en sub til så blir det en 12" eller 15" :) no virkeli dunker. men da blir denne kansje litt for liten?

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider