Gå til innhold

Min corrado!

Ranger emnet

Bmw Mpower

Anbefalte innlegg

• Svar 407
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tapp ut 2 liter med kjølevæske.

Hiv i radiator rens. Etterfyll 2 liter frostvæske. kjør med dette i rundt 15 min.

Når motor har kjølt seg ned etter kjøretur, så kan du tappe ut all frostvæska.

Det beste er å nappe ut slange ved pumpa, i og med at denne ligger langt nede i systemet.

Skaff en hageslange og spyl HELE systemet baklengs (mot opprinnelig strømretning)

Fokuser på radiator, da denne er synderen av alle synderne av drittsamlere.

Ikke stopp å spyl før vannet er blankt igjen.

Vurder å bytte termostat, da vannet allerede er ute. Denne sitter rett ved vannpumpe, inni et svart plast-bend. denne sitter fast med 2 skruer.

Håper dette hjelper deg!

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..skakke på no verksted her å gårn..nå er jobben gjort. Fikk et sted å stå inne. Virker som alt er bra igjen. Joda sjekka konsentratet på væska og den viste -14 grader så den kan ikke ha vært riktig. Nå blåser det hvertfall varm luft, og vifra går på før 100grader. Både slangen over og under radiatoren er varme.

Frostplugger har jeg ikke hørt om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jamen...selv er jeg på verksted en gang i blant.

Å ligge under bilen i 5 timer, ikke en gang JEG er så glad i å skru.

Frostplugger er slike metall-caps som er banket inn i blokka.

Disse ryker ved for stort trykk i kjølesystem, feks ved frysing av kjølevann.disse sitter under eksosmanifold på denne bilen.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, da får jeg ta en titt på dem.

Så lenge en har varmt sted å stå er det ikke no problem.

Tenkte å sette bilen på verksted rett før sommeren og ta en skikkelig overgang.

Er fortsatt en ting jeg ikke skjønner, den kompressor testen. Har fått den til en gang før, men hver gang jeg prøver nå så får jeg den ikke til. Der det skal komme opp to verdier mellom 86-104(?) kommer det bare opp 130, det den står på 130 hele tia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...