Gå til innhold

Min corrado!

Ranger emnet


Bmw Mpower

Anbefalte innlegg

  • Svar 407
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tar en liten oppsumering her jeg..

 

1. skal co pot meteret stå nøyaktig på 500, mitt var på 550 ca?

 

2.kobilings skjema til min bil?

 

3. Monterte olje catch tank nå ikveld. Tok slange fra catchtanken og inn på veivhusventilen, og tetta org røret til veivhusvent. Satt lite filter på andre inngangen på tanken.

Satt på lite filter på tomgangsregulatoren, og tetta org slangen til den på det plastrøret.

Når jeg starta og tok meg en tur blei jeg jævli skuffa..kompressorhvislinga var helt borte...og den "wastegate" lyden når jeg slipper opp gassen var helt borte.

Var noe pinglete suselyd på 2-2500omdr bare.

Nå har jeg stått å skurdd på det faenskapet siden jeg kom hjem fra jobb og te nå..også kommere faen ikke annet enn lyden av et siste åndedrag fra en dævv mus..Trudde det skulle bli kul lyd med catchtank jeg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel? det var da no drit..Leste et innlegg fra polo classic om at det gikk an å gjøre det på den måten. Æsj...jeg har jo tenkt å fjerne hele det plastrøre nå som både veihusventilen og tomgangregulatoren ikke lenger går ned på det, og ha filter på begge sidene av kompressorn.

Sånn:

177-2.jpg

 

men ekke det no særlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på en sunn og frisk motor skal det så og si ikke komme noe damp fra veivhusventilasjonen, så det gjør ingenting å koble til catch tank. Er jo fler også som setter filter direkte rett oppå toppdekselet. Så den minimale "smøringa" du får fra veivhusvent er ikke kritisk for g-laderen. Så lenge du har frisk og god olje på bilen, og ingen oljeslanger til og ifra g-lader er tette, så har du ingenting å bekymre deg for om du monterer catch tank ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når G-laderen er nyoverhalt, så er det brukt en type pasta for å holde smøringen i gang.

Etterhvert som denne smøringen suges inngjennom og/eller tørker inn, så vil ikke Laderen ha noen form for smøring.

VW designet rørsystemet slik at laderen får tåkesmøring fra veivhuset.

 

Slik kan vi sitte og fyre av mot hverandre Acoupe.

Egentlig har vi ingenting å argumentere med, med mindre noen med erfaringa kan si noe? (hinthint Poloclassic?)

 

Eneste jeg kan forsvare meg med, er at kjøretøyet mitt har ikke en eneste kvittering for overhaling av kompressor.

Det eneste jeg vet ble gjort med min egen bil i 1990:

-Nothelle Chip

-Nothelle ombygd kompressor, originalt ladehjul.

Begge delene utgjør 194hk

 

Kvittering viser bare :

-Nothelle conversion

-'0' Clip 2 piece

Price £1900

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ETT tips BMW....Ingen catchtank.

Utluftinga fra veivhus BØR gå inn på kompressor.

Autotune kaller det tåkesmøring.

 

Ellers kan du si farvel til en godt brukt kompressor

 

Kan bare sprute inn litt Nosol i nye og ne.

 

Dampen blir bare kjørt inn i kompressoren pga utslipp

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

javel? det var da no drit..Leste et innlegg fra polo classic om at det gikk an å gjøre det på den måten. Æsj...jeg har jo tenkt å fjerne hele det plastrøre nå som både veihusventilen og tomgangregulatoren ikke lenger går ned på det, og ha filter på begge sidene av kompressorn.

Sånn:

177-2.jpg

 

men ekke det no særlig da?

 

 

Nosol? Smøring av noe slag...

 

Vel, ser ut som du har noen synspunkter her BMW...

Poloclassic har noen år mere enn meg når det gjelder Corrado G60 og bil generelt.

 

Ditt trekk BMW

 

*kremt... Hvis du bruker catch-tank, så går du for filterløsning

som på bildet ditt, det ville jeg ha gjort :D

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frode har hvertfall anbefalt meg å bruke catch tank om man fjerner returrøret. Smøring av laderen tar olja seg godt nok av.

Men uansett, ang yled som du nevner BMW mpower, så tror jeg ikke du trenger det. Jeg ville valgt enten eller, fjerne returrøret eller la det bli orginalt. Ta heller å kjøp litt nysol og sjekk oljeslanger til og ifra laderen at de ikke er tett, evnt bytt begge to, kritisk om disse skulle bli tette. DA snakker vi mangel på smøring :D

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..da gjør jeg det trur jeg.. men nå kikka jeg under panseret og så at hele den forbanna veihusventilen (og feste til den) hadde hoppa ut a toppen..faen ass. Nå har jeg bulk i panseret å, blei så forbanna at jeg smalt te det..æsj..

 

Acoupe: Så på en side i tården din at du hadde bytta ut ut den org veivhusvent men en annen løsning? Hva var det? Så mye kjekkere ut!

 

Må få slengt ut noen bilder snart jeg! Går stort sett bare i banning og kasting av verktøy når jeg rundt den bilen så tør ikke ha kamera i nærheten.

 

Har hvertfall bestilt meg nye felger nå, gikk får borbet a i 9x16" Håper det blir bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår