Bmw Mpower Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 ja var vel ratt og stabstag jeg tenkte mest på. Må få et kulere ratt enn det orginale:) Kikka på co-pot meteret idag. Det viste 550ohm. Er det greit eller skal det ligge nøyaktig på 500? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mpower Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 skal koble litt på sentral låsen og alarmen. Er noen som har, eller vet hvor jeg finner kobilingsskjema?:titties: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 årsmodell? Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mpower Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 91mod:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mpower Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 Tar en liten oppsumering her jeg.. 1. skal co pot meteret stå nøyaktig på 500, mitt var på 550 ca? 2.kobilings skjema til min bil? 3. Monterte olje catch tank nå ikveld. Tok slange fra catchtanken og inn på veivhusventilen, og tetta org røret til veivhusvent. Satt lite filter på andre inngangen på tanken. Satt på lite filter på tomgangsregulatoren, og tetta org slangen til den på det plastrøret. Når jeg starta og tok meg en tur blei jeg jævli skuffa..kompressorhvislinga var helt borte...og den "wastegate" lyden når jeg slipper opp gassen var helt borte. Var noe pinglete suselyd på 2-2500omdr bare. Nå har jeg stått å skurdd på det faenskapet siden jeg kom hjem fra jobb og te nå..også kommere faen ikke annet enn lyden av et siste åndedrag fra en dævv mus..Trudde det skulle bli kul lyd med catchtank jeg...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 ETT tips BMW....Ingen catchtank. Utluftinga fra veivhus BØR gå inn på kompressor. Autotune kaller det tåkesmøring. Ellers kan du si farvel til en godt brukt kompressor Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mpower Skrevet Oktober 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 javel? det var da no drit..Leste et innlegg fra polo classic om at det gikk an å gjøre det på den måten. Æsj...jeg har jo tenkt å fjerne hele det plastrøre nå som både veihusventilen og tomgangregulatoren ikke lenger går ned på det, og ha filter på begge sidene av kompressorn. Sånn: men ekke det no særlig da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Oktober 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2007 på en sunn og frisk motor skal det så og si ikke komme noe damp fra veivhusventilasjonen, så det gjør ingenting å koble til catch tank. Er jo fler også som setter filter direkte rett oppå toppdekselet. Så den minimale "smøringa" du får fra veivhusvent er ikke kritisk for g-laderen. Så lenge du har frisk og god olje på bilen, og ingen oljeslanger til og ifra g-lader er tette, så har du ingenting å bekymre deg for om du monterer catch tank ;) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Når G-laderen er nyoverhalt, så er det brukt en type pasta for å holde smøringen i gang. Etterhvert som denne smøringen suges inngjennom og/eller tørker inn, så vil ikke Laderen ha noen form for smøring. VW designet rørsystemet slik at laderen får tåkesmøring fra veivhuset. Slik kan vi sitte og fyre av mot hverandre Acoupe. Egentlig har vi ingenting å argumentere med, med mindre noen med erfaringa kan si noe? (hinthint Poloclassic?) Eneste jeg kan forsvare meg med, er at kjøretøyet mitt har ikke en eneste kvittering for overhaling av kompressor. Det eneste jeg vet ble gjort med min egen bil i 1990: -Nothelle Chip -Nothelle ombygd kompressor, originalt ladehjul. Begge delene utgjør 194hk Kvittering viser bare : -Nothelle conversion -'0' Clip 2 piece Price £1900 Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mpower Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 hva om jeg hadde lagd et y-ledd ufra veivhuset da? Også en slange til catch og en til lader? Hvis jeg evt får på et sånt 180graders bend og har to filtere på ladern. Kan jeg ikk da ha y-ledd fra veihus og innpå det ene filteret? må vel gå an d? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mpower Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 sånn som dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 ETT tips BMW....Ingen catchtank.Utluftinga fra veivhus BØR gå inn på kompressor. Autotune kaller det tåkesmøring. Ellers kan du si farvel til en godt brukt kompressor Kan bare sprute inn litt Nosol i nye og ne. Dampen blir bare kjørt inn i kompressoren pga utslipp Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 javel? det var da no drit..Leste et innlegg fra polo classic om at det gikk an å gjøre det på den måten. Æsj...jeg har jo tenkt å fjerne hele det plastrøre nå som både veihusventilen og tomgangregulatoren ikke lenger går ned på det, og ha filter på begge sidene av kompressorn. Sånn: men ekke det no særlig da? Nosol? Smøring av noe slag... Vel, ser ut som du har noen synspunkter her BMW... Poloclassic har noen år mere enn meg når det gjelder Corrado G60 og bil generelt. Ditt trekk BMW *kremt... Hvis du bruker catch-tank, så går du for filterløsning som på bildet ditt, det ville jeg ha gjort :D Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Frode har hvertfall anbefalt meg å bruke catch tank om man fjerner returrøret. Smøring av laderen tar olja seg godt nok av. Men uansett, ang yled som du nevner BMW mpower, så tror jeg ikke du trenger det. Jeg ville valgt enten eller, fjerne returrøret eller la det bli orginalt. Ta heller å kjøp litt nysol og sjekk oljeslanger til og ifra laderen at de ikke er tett, evnt bytt begge to, kritisk om disse skulle bli tette. DA snakker vi mangel på smøring :D Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw Mpower Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 ok..da gjør jeg det trur jeg.. men nå kikka jeg under panseret og så at hele den forbanna veihusventilen (og feste til den) hadde hoppa ut a toppen..faen ass. Nå har jeg bulk i panseret å, blei så forbanna at jeg smalt te det..æsj.. Acoupe: Så på en side i tården din at du hadde bytta ut ut den org veivhusvent men en annen løsning? Hva var det? Så mye kjekkere ut! Må få slengt ut noen bilder snart jeg! Går stort sett bare i banning og kasting av verktøy når jeg rundt den bilen så tør ikke ha kamera i nærheten. Har hvertfall bestilt meg nye felger nå, gikk får borbet a i 9x16" Håper det blir bra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.