Gå til innhold

Min corrado!

Ranger emnet


Bmw Mpower

Anbefalte innlegg

ok takk, da fikk jeg justert den.

 

Men ere noen som har et tips åssen man får det forbanna klipsfaenskapet på plass??? Når har jeg stått ute i en halvtime å prøvd å presse på det grønne satanskapet men den vil jo ikke inn om jeg så hadde sprekt og klikka i -VINKLER-

Der har du svaret ditt... Sett sensoren i rett vinkel, det vil si, den må stå rett veit. Se bilder av andre motorrom, så ser du cirka hvilken vei den skal stå, ellers får du den ikke inn.

Det er fordi den ikke skal riste og begynne å sno seg alle veier, og ødelegge ledninger og stikk.

Ya see?

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 407
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja skjønner det, det er jo sånn hakk den skal inni og da står den helt rett. Jeg hadde den i det hakket, men ikke faen om den ville inn. Mista den jævla dritten nedi motorrommet to ganger og da ga jeg opp, tok ståltråd gjennom der og bandt det fast. Får prøve imorra når det blir lyst..fikk hvertfall justert den 500 ohm nøyaktig. At sånne småting ska ta så tid!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det en av oss som misforstår trur jeg..

Jeg har koblet catch tanken rett til veihusventilasjonen (på bilde har hele dritten detti av da..) Fikk tips tidligere i tråden om at silk det er koblet orginalt, får laderen litt smøring fra den oljedampen. Derfor hadde jeg tenkt å ha et y-ledd der en slange går til catch tank, og en rett til lader. Men etter det jeg har skjønt holder det å skyte inn litt nosol i ny og ne.

 

DSC05718.jpg

 

DSC05718y-ledd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dæven å corradoen gikk som faen på vei te jobb idag!! lada som en stukken gris på alle gira! enten synger den på siste vers ellers har den godtatt at jeg har hatt bmw før!

Var så morro at jeg fikk lyst å ta meg fri og ut å kjøre!

 

Tror det hjalp litt med å få lagt opp luft rør til filteret. Det at jeg stilte co sensoren, går ikke det mer på bensinforbruket? Eller kan det blir så stor forskjell ved å stille den fra 550 til 500ohm?

 

(vet at det er kaldt i lufta om morgen ass:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært å rotet i mørket idag og funnet brudd på en ledning. Hva er den ledningen til? Jeg loddet det hvertfall sammen..

 

Som dere ser på det ene bilde, der jeg har markert med rødt..ska den være sånn skeiv eller har det skjedd i etterkant?

 

Og det som er markert grønt kan vel ikke være sånn orginalt vel? DEt så hvertfall ikke tett ut!

 

Det som er markert gult viser bare skikkelig råtne slanger som jeg må få byttet fort!

 

DSC05722.jpg

 

nr2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når G-laderen er nyoverhalt, så er det brukt en type pasta for å holde smøringen i gang.

Etterhvert som denne smøringen suges inngjennom og/eller tørker inn, så vil ikke Laderen ha noen form for smøring.

VW designet rørsystemet slik at laderen får tåkesmøring fra veivhuset.

 

Slik kan vi sitte og fyre av mot hverandre Acoupe.

Egentlig har vi ingenting å argumentere med, med mindre noen med erfaringa kan si noe? (hinthint Poloclassic?)

 

Eneste jeg kan forsvare meg med, er at kjøretøyet mitt har ikke en eneste kvittering for overhaling av kompressor.

Det eneste jeg vet ble gjort med min egen bil i 1990:

-Nothelle Chip

-Nothelle ombygd kompressor, originalt ladehjul.

Begge delene utgjør 194hk

 

Kvittering viser bare :

-Nothelle conversion

-'0' Clip 2 piece

Price £1900

 

Har funnet ut litt mere om min lader:

Garantert IKKE overhalt de siste 10 årene.

Muligens ikke overhalt siden ombygging i 1990 av Morego.

 

Gjett hva? Den puster fremdeles friskt! 0.95 Bar.

Vet hvor den skal overhales hen neste gang ja

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut litt mere om min lader:

Garantert IKKE overhalt de siste 10 årene.

Muligens ikke overhalt siden ombygging i 1990 av Morego.

 

Gjett hva? Den puster fremdeles friskt! 0.95 Bar.

Vet hvor den skal overhales hen neste gang ja

 

Kjøpte du den Corrado`n ifra 8800 Sandnessjøen?

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det ledningsbruddet gikk på noe med tenninga. Starta bilen tidligre idag og da rusa den seg ikke opp som vanlig

 

Har du hatt samme feil som meg? Turtall som henger på 15-2500? Hvilken ledning hadde du brudd i? Jeg fant brudd i den ene ledningen på det stikket som du har merket med blått på ett av bildene, men når jeg satte den sammen igjen merket jeg ingen forskjell.

- VW Corrado G60 -89

x Ford Sierra 2.0i CLX Stv. -92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår