Gå til innhold

Første gangs bil

Ranger emnet

AøAsterio

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har sett litt rundt på nette å kikker etter bil til jeg blir 18..

Men har jo lyst til å ha en grei bil da, men er ikke helt sikker på hvilken, så jeg håper at noen kan hjelpe meg litt på vei..

Har sett mest på Bmw 520i og Merceds(c190,200 o.s.v) og litt Opel Calibra..

Hvem er mest anbefalt? :)

Mvh. AøAsterio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er standard er japse kvalitetn kommer, Honda, mazda, toyota osv :) De er bort i mot skuddsikre. Kjørte mazda 626'en min i 30 minutt i 80km/t i 2. gir, var på veg til vraken, eneste som sjedde var litt varmere motor. :P

IKKE fyll gutten med sånn søppel som det!...

denne gutten liker ikke ris & nudler! han liker quality bil! ;)

hehe bare tulla... men jeg ville deff gått for Tysk pga det er respekt hehe:angelsmili:

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE fyll gutten med sånn søppel som det!...

denne gutten liker ikke ris & nudler! han liker quality bil! ;)

hehe bare tulla... men jeg ville deff gått for Tysk pga det er respekt hehe:angelsmili:

ja man kan tulle litt men riskoker er en riskoker, men uansett så må jeg si meg enig tysk er bra. jeg vil anbefale deg og se litt nærmere på opel calibra, de er sporty og har bra kjøre egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et råd: Stå over 2-dørs Opel Vectra, kjent under navnet Calibra. Den ruster som en skiftenøkkel i saltvann.

Ellers er jo førstebil = sladdebil. Å dra i brekket for å få ut rumpa er en tam erstatning. Ergo er RWD et krav. Anbefaler Mercedes foran BMW. Litt dyrere med Mercedes i innkjøp, men det får du igjen når du skal selge den.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også anbefallt å kjøpe japse, driftsikkert, og veldig økonomisk i drift. Har undersøkt dette ganske mye, og funnet ut at en corolla er det absolutt beste valget. Skuddsikker motor, billig i innkjøp, billig i drift.

Ellers har du volvo 240 som er RWD og veldig driftsikker, men har ganske høy bensinforbruk.

Det veldig mange unge gjør feil, er å kjøpe biler som i utgangspunktet kostet mye, men som er grisebillige nå. Som 318, 320, mercer og audier med MANGE km på tellern. Men grunnen til at prisen er så lav, er fordi det er MYE rep på dem.

Greit nok, finner du en 320 i ganske nær perfekt stand til 30k, kjøp den. Men det tviler jeg på du klarer.

Med tanke på prisklassen du går etter, vil jeg tippe du går på skole ellerno, og ikke har all verdens med penger. Så jeg vil gjør deg oppmerksom på følgende:

Reperasjoner er veldig dyrt. Noe så enkelt som bremsebytte foran og bak koster fort 2000kr hvis du gjør det selv, kanskje 5000kr om du sender bilen til et verksted. Husk at du også må betale bensin. Å fylle 50l bensin i dag koster nesten 600kr, og hvis du tilbakelegger 7-800km i uka, kan du regne med å fylle en gang i uka.

Har du lite peng, kjøp noe fonuftig. Ellers kommer du til å ende opp med en kul bil som står stille i garasjen din, fordi du ikke har råd til å reparere den.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitsubishi Galant 93-94 er utrolig bra. Iallefall med TD,

bil med skuddsikker motor, drar sjukt godt og ligger i den prisklassen du tenker deg.

*erhm*

Også er det er veldig lavt bensinforbruk på disse.

0,6 - 0,8 mila. Spørs på hvor mye du drar av på turboen.

Forsikringa er rimelig på disse å, jeg har vel 7000 året eller mindre (har syke, livs, innbo, reise og en bil til på meg å, så husker ikke hva det ble for bilen alene).

Finnes også sjukere varianter av galanter.. bla. noen med 4x4, V6, GTI modell.. etc.

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1631952#top

limer inn denne jeg.. fin bil med ny-hy-hydelig interiør

H-mjølk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..har sett litt rundt og har hørt av andre at calibra er en fin ruster..

HAr jo sett på audi og passat, men for dyr forsikring.=/

Er egentlig mest opptatt av Bmw eller Mercedes, men det som er med mercedes er det er så mange modeller, så hvem er best for meg ?;)

Så det blir nok Mercedes eller Bmw.. Men hvis jeg ska ha bmw så må det være i begynnelsen av 90 åra feks 1991..;)

Som jeg sa ska jeg ha en bil til max 30-30.000.. Ska jo ha en bil til å kjøre med, så blir jo det litt glatt ska jo man ha litt morro og en som kan dra litt:)

Men er det noen andre biler som er lik Bmw 52Oi eller Mercedes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider