Gå til innhold

"Under the hood" - bilder

Ranger emnet

g60MT

Anbefalte innlegg

Hei!

Ny her, og driver og skal kjøpe meg Corrado g60... Håper dermed å bli en av gjengen!

Har altfor lite greie på det tekniske sånn generelt, og har knapt sittet i en Corrado... Lurte derfor på om folk kunne legge ut litt bilder (evt. link til) av motorrom, understell, mfa-bryter (?) osv. slik at jeg kanskje kan lære litt bedre hvordan ting fungerer, og hvor disse tingene er på bilen... VELDIG aktuelt hadde det vært med bilder av hvor det f.eks. er vanlig å finne rust evt. andre svakheter ved Corrado, slik at jeg kanskje kan være litt bedre forberedt når jeg evt. skal prøvekjøre...

Kjempeinteressert i bil, men det har for det meste blitt med kjøring osv... Har liksom aldri fått noen start:well: Hadde vært veldig morsomt å kunne følge litt mer med på det tekniske pratet... En del har jeg selvfølgelig fått med meg...

Håper på svar...! :hellothere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her syns jeg at jeg kan bidra en del, da jeg har hatt alt av problemer med den forbanna skraphaugen (soon to be nesten-strøken) som står utenfor vinduet her.

Skal smekke opp en del bilder jeg, må bare få tegnet og forklart litt =)

Kanon Splint... :)

Kjempehappy for alle svar med bilder og erfaringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess. Har plukket ut to bilder fra min egen bil som forteller egentlig alt man behøver å vite. Andre får vel fylle inn etterhvert =)

corra1.JPG

1. Hvis du letter på denne vannavlederen, så finner du et løvfilter. En liten plastsak med et gitter over. Hindrer løv og forbannet annen shait å komme inn i varmeregisteret/vifta. Se under denne, hell kanskje litt vann på siden av denne plastsaken og se om pakningen er TETT! Hadde store problemer med enorm vannlekkasje tidligere, der det var dammer på 5 centimeter bak passasjersetet. Det er denne pakningens feil, hvis det da ikke renner vann inn andre steder.

2. Se om det er rust under batteriet. Har fått det for meg at det forekommer ganske ofte.

Og sånn generelt, så kan du sjekke registerreim om det er våt (ikke halvstørknet) olje på den. Jeg fikk ikke med registerreim deksel på min, og den ble full i olje etterhvert. Er ikke så veldig bra =) Sjekk om slanger og slikt er tett.

Og så er det samme sjiten som med vanlige biler. Forklart under:

nam.jpg

- Rævsnerk (rust) i hjulbuene og framst i kanalene.

- Elektrisk anlegg virker (spoiler, speil, takluke etc.)

- Dørhåndtak funker.

- Vindusheiser virker.

osv osv. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess. Har plukket ut to bilder fra min egen bil som forteller egentlig alt man behøver å vite. Andre får vel fylle inn etterhvert =)

Akkurat dette jeg var ute etter, og som jeg ikke har klart og søkt meg fram til... :)

Kan jo fortsette å ta ting jeg lurer på, etterhvert som de kommer opp...

Man kan etter hva jeg har skjønt undersøke g-laders tilstand (ladetrykk) ved hjelp av en slags kjøreCP eller noe... (MFA eller var det MFD?) Er dette en spak ved rattet som sitter på alle Corradoer? Og ett display?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillater meg å bruke bildet til Autotune (hvis jeg får det til)... Håper det er greit..

Er dette riktig:

Blå = G-lader m/sportsluftfilter til venstre?

Grønn = dynamo

Rød = innsug

Oransje = noe med demperne å gjøre? (usikkert på denne...)

107251

edit: Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får opp bilde... jaja... her er linken... http://bildr.no/view/107251

Lenke til kommentar
Del på andre sider