Gå til innhold

Hjelp! lyd i subbene forsvinner når eg spiller.

Ranger emnet

naits_89

Anbefalte innlegg

Hei

Dette blir ikke lett og forklare men kan begynne med og si ka eg har,

har 2 boschmann forsterkere en monoblock til 1 15 tommers høytaler! og en 2 kanals på 2600w som driver 2 10 tommere på

325w rms hver. det er de det er problemer med (10 tommerene) .

problemet er at når eg spiller en sang så forsvinner lyden i 10 tommerene hele tiden! lyden forsvinner og kommer tilbake flere ganger i minutet. men den forsvinner ikke mommentant den blir på en måte "dimmet" vekk akkuratt som når du skrur på en lysdimmer.

og eg har trekt framm sån fjernstyring til forsterkeren "volumkontroll" og i den er det et lilte diodelys og de blir også dimmet ned samtidig som lyden forsvinner i 10 tommerene. men lysene å voltmeteret på selve forsterkeren som driver 10 tommerene lyser på fult hele tiden så forsterkeren har strømm hele tiden. eg har tatt i signalkablene å høytalerledningene men det hjelper ikke.

Vet ikke om dere forstår helt ka eg mener men bare spørr meg i vei! eg kan lage et lite mobilkamera optak når det skjer så kan dere høre selv,

Takker veldig for svar.

Min bil: Opel Vectra 1,8 1996!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du spiller mere en forsterkeren klarer, så den går i protect, eller du har koblet feil, slik at den går i protect... har du brokoblet forsterkeren og paralellkoblet suben, så har du feilen din der...

Også må du for guds skyld slutte å si at boschman forsterkeren din er på 2600watt, for det er den ikke i nærheten av... 260 watt er mere riktig... men det har du vel hørt før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har hørt det før! men sier no bare det som står på den. den ska vere 325w rms x2 er 2*40 amp sikringer på den.

men ka mener du med å bro brokoble forsterkeren og paralellkoblet suben?

har 2 utganger på den og eg har to 10" tommere hvor eg har koblet den ene 10 tommeren på kanal 1 å den andre 10 tommeren på kanal 2.

men problemet har ikke vert sånn hele tiden har spilt helt fint i 2 uker men først nå komm problemet. så kjønner ikke en dritt.

vist signalkablene er kobla feil at left right ikke er på rett kan det ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiller mere en forsterkeren klarer, så den går i protect, eller du har koblet feil, slik at den går i protect... har du brokoblet forsterkeren og paralellkoblet suben, så har du feilen din der...

Også må du for guds skyld slutte å si at boschman forsterkeren din er på 2600watt, for det er den ikke i nærheten av... 260 watt er mere riktig... men det har du vel hørt før ;)

Har ein slek forsterkar, 4kanals. har brokobla 2 kanaler og 8ohm i subben, så den får i følge håndboken bare 325rms og den spiller jo så heile golfen heldt på å dunke/riste i fillebiter.. Treng ikkje sitte å slenge drit om den forsterkaren.. kanonforsterkar til prisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsterkeren """"""ser"""""" (har blitt litt diskusjon rundt dette i det siste) 4ohm, dersom du brokobler 8 ohm på den ja.. Blir ett fett for forsterkeren om den får 8ohm brokoblet inn, eller 4ohm stereo inn på hver kanal..

hva slags motstand er det på subbene (ohm)? 1 eller 2 voice coils (altså 1 pluss og en minus, eller 2 pluss og 2 minus)? dersom 2, hvordan har du i tilfelle koblet dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den spiller jo så heile golfen heldt på å dunke/riste i fillebiter.. Treng ikkje sitte å slenge drit om den forsterkaren

Må ikke være så hårsår, hadde en 200w aktiv sub, og den fikk det til å riste i hele bilen den også, men betyr jo fortsatt ikke at den er bra eller at det er bra kvalitet.

Skal ikke si at det er dårlig til den prisen da jeg ikke har testa den, men veit at noen av de forsterkerene er dårlige og at den skal være på 2600w er vel å ta i litt.

Renault Mégane 1.6

DynaBel 9815 - DynaBel 4501 - DynaBel 1502 - Seas Lotus Performance 6.5"

[X]Toyota Carina II

[X]Volvo 740 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voice coils på 4ohm kvar. veit at det er d samme med 8ohm bro som 4 på enkel. husker ikkje heilt kossen. serie trur eg. sånn at da blir 8ohm.

veit at den ikkje er på 2600w. men veit jo og at den ikkje er på 260w:P

god natt folkens..

må heller hjelpe han stakkaren som har starta tråden får å få hjelp;)

Da regner jeg med at du har målt den..???

Sier jo ikke at det er en ræva forsterker hvis jeg ikke har testet den... det blir jo for dumt... men saga forsterkeren til eltek er MYE bedre feks, og den er 2x75watt rms ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her feks, er et flott eksempel på en forsterker som MÅ være bra: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=516272808&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=22470&ArticleType=0&LanguageNr=20&ArticleCondition=-1

Sånn til opplysning, så får jeg den inn for rundt 450-500kr ;)

Men den yter jo 10.000watt da!!!!!!!!!!!!!!!!! hehehehehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har koblet de 2 10 sintommerene på hver kanal på forsterkeren!

altså kanal 1 er kobla til subb 1 å kanal 2 er kobla til subb 2! ingen brokobling eller noe.

eg finner ikke ut av ka som er feil! det funket helt fint i 2 uker men så begynte det å kødde seg! subbene er 1200w å 325 w rms enkel spolet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider