Gå til innhold

Hjelp! lyd i subbene forsvinner når eg spiller.

Ranger emnet

naits_89

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vet ikke om jeg kan hjelpe deg men har en kraftig mono block som trenger kondis(kondensator) og en 2 kanaler på 6x9 hoytalere når jeg kobla til den forsvant lyden i subben heilt nesten..men hjelpte med en gang jeg kjøpte meg en kondensator..så her er det full guffe. har du kondensatorer foresten?

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller jg kobla av subbene! og forsterker blinka fordet, så noen var helt feil:P hehe!! samma gjore jg men en kamerat av meg! alt blinka når jg skrudde på musikk så tenkte at det kom for lite strømm! så jg tok av subbene for å se om det var det, men alt blinka da å! så jg kasta hele dritten, kjøpte ny å alt funka.. men det var en billig forsterker da..

Vovlo For Life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har eg feilsøkt litt mere og funnet ut at forsterkeren som driver de 2 ti tommerene mine går i protect mode! altså diodelyset blir rødt.

15 tommeren som er kobla til monoblocen fungere helt fint nå etter at jeg kobla av ledningene på subbkassa å kobla den til igjenn. den har egentlig funka hele tiden men eg har hørt knitring i den så reiner med at noen ledninger var løse.

men tilbake til 10 tommerene i manualen står det at: The Read Protect LED comes on when the amplifier shuts down from overheating or a short circuit.

overheating er i vertfall helt utelukket.

men det andre vet eg ikke helt ka betyr?

så noen kloke hoder her som har peiling?

Min bil: Opel Vectra 1,8 1996!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har eg feilsøkt litt mere og funnet ut at forsterkeren som driver de 2 ti tommerene mine går i protect mode! altså diodelyset blir rødt.

15 tommeren som er kobla til monoblocen fungere helt fint nå etter at jeg kobla av ledningene på subbkassa å kobla den til igjenn. den har egentlig funka hele tiden men eg har hørt knitring i den så reiner med at noen ledninger var løse.

men tilbake til 10 tommerene i manualen står det at: The Read Protect LED comes on when the amplifier shuts down from overheating or a short circuit.

overheating er i vertfall helt utelukket.

men det andre vet eg ikke helt ka betyr?

så noen kloke hoder her som har peiling?

hva med å koble på 2 andrer høyttalere, eller prøve 10" på annen forsterker

hvor i Bergen holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg får lyd i 10 tommerene men når eg skrur opp går den i protect mode.

kan prøve å teste med annen forsterker men eg tipper at 10 tommerene er svidd.

holder til på frekhaug.

du får lyd, selv om dem er i motfase, men blir veldig dårlig.

Og du kan skru gain på fult, og spillern på fult, og det kommer lite lyd (lavlyd) også kan forsterker gå i protekt, da den blir overbelastet.

så har du kobblet en sub + til - forsterker, og - til + på forsterker, og den andre suben - til - på forsterker og + til + på forsterker?

Du er ikke langt fra Åsane med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får lyd, selv om dem er i motfase, men blir veldig dårlig.

Og du kan skru gain på fult, og spillern på fult, og det kommer lite lyd (lavlyd) også kan forsterker gå i protekt, da den blir overbelastet.

så har du kobblet en sub + til - forsterker, og - til + på forsterker, og den andre suben - til - på forsterker og + til + på forsterker?

Du er ikke langt fra Åsane med andre ord.

har 2 kanaler på forsterkeren. å 2 subber på den.

hver subb har + å -

hver kanal har + å -

subb 1 er kobla fra + på subb til + på kanal 1 og fra - på subb til - på kanal 1

subb 2 er kobla fra + på subb til + på kanal 2 og fra - på subb til - på kanal 2

Min bil: Opel Vectra 1,8 1996!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 2 kanaler på forsterkeren. å 2 subber på den.

hver subb har + å -

hver kanal har + å -

subb 1 er kobla fra + på subb til + på kanal 1 og fra - på subb til - på kanal 1

subb 2 er kobla fra + på subb til + på kanal 2 og fra - på subb til - på kanal 2

ok, da er vi enige :-)

Mjølkeråen holder jeg til ;-)

Du er sikker på att subene er 4 ohm? Og forsterkeren er stilt til stereo (om det er bryter for brokobbling på den)

Du hadde også en mono forsterker, stemmer det?

Kobl i tillfelle 10"era på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan teste det!

har link til 2 kanaleren så ka du se selv:

http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx?auksjonsid=8893056

Jeg trur faktisk det er forsterkeren, mulig den ikke takler oppgaven.

den W som er oppgitt er ikke altid reel når det gjelder billige forsterkere, men det hender. Jeg er ikke sikker på disse slikt sett.

men uansett burde dem lagd lyd på 4 ohm høyttalere. uten å havne i protekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er merkelig er at de spilte helt fint i 2 uker men først nå kødder de seg!

Ja, men det har jeg vært borti før.

Hadde en MDS 2 kanaler, hvor jeg kjørte 2stk 8" sub på.

men kobla i 2 ohm brokobbling. funka fint i noen uker, og så bare i protekt, akkurat som du sliter med.

Men da kobla jeg dem i stereo slik du har kobblingen nå, og alt ok.

Så jeg misstenker att du ratt har 2 ohm suber og att det er for tøft for den forsterkeren selv om dem sier den er stabil 2 ohm.

for dem MDS forsterkeren skulle være stabil 1 ohm, og da skulle den takle 2 ohm i mono.

Lenke til kommentar
Del på andre sider