Sven Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Holder på med dette nå. Har fått i den ene og den trengs å roteres litt slik at låseplata foran på toppen passer. Det er ytterst lite akselen trengs å roteres. Noen med tips her? Er litt vanskelig å få de helt riktig til å begynne med. Bilen er en 86 325i. Håper på raske svar da jeg holder på med dette nå. mvh Sven Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Dette skulle jo du ordnet for lenge siden :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sven Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Ja men jeg ventet 6-7 uker på at Motortechnic (tidl. Bmw-spesialisten) skulle få inn kamakselsettet jeg bestilte. Jeg plukket fra hverandre kam, vippearmer/aksler fordi jeg så Bmw-spesialisten hadde så billige kamsett (ca 2700 kr), da var det jo like greit å bytte alt. De sa det skulle ta en uke å få det. Til slutt bestilte jeg på GS bildeler da jeg ikke kan være uten bil lenger. Jeg måtte da ut med ca det dobbelte :( Utgangspunktet var jo bare en brukket vippearm. Hadde jeg visst det ble så dyrt hadde jeg bare byttet denne vippearmen. På den andre siden så var den gamle kammen og vipperamene slitt. Så du har solgt Bmw`en, men det blir vel en ny snart? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Ja, var i noen forhandlinger om en 320i 88 mod, men ser ikke ut til at det blir noe av. Så da venter jeg til en bra 88+ E30 kommer på markedet. Vet du om noen så er det bare å si ifra. Alt fra 318i til 325 er aktuellt så lenge det er 2 dørs og 88+ mod. Suger å være uten BMW. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sven Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Ja skal gjøre det. Kan ihvertfall anbefale 325i, artig bil med godt drag. Motorene med katalysator har lavere kompresjon enn de uten (9,7:1 mot 8,8:1). Har for meg at katalysatormodellene føles noe tammere enn de uten selvom de har samme ant. hk. Har du noe formening om det? Er jo et godt utgangspunkt for turbo :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 nah, liker best trimma N/A motorer jeg. Blir så mye styr med godkjenning og slikt med snurbo. Blir fort dyrt å forsikre en 325i da.. Men, koster jo å være kar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by Sven Holder på med dette nå. Har fått i den ene og den trengs å roteres litt slik at låseplata foran på toppen passer. Det er ytterst lite akselen trengs å roteres. Noen med tips her? Er litt vanskelig å få de helt riktig til å begynne med. Bilen er en 86 325i. Håper på raske svar da jeg holder på med dette nå. mvh Sven Inne i vippearms akselene sitter det en umbakoskrue.. Jeg brukte bare en umbrako som passet til å vri vippearmsakselen på plass.. Funket fint det.. offtopic: Ka kam va det du satte i den da? Va den kvass? Siter I am really not an violent man, but I think I have to kill someone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sven Skrevet Oktober 22, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Helt original. Jeg har ikke slik umbrakoskrue, men har lest om andre som har det på sine aksler. Hvordan fikk du forresten vridd akselen rundt med denne umbrakoen? Akselen sitter jo veldig hardt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Originally posted by Bullit Ja, var i noen forhandlinger om en 320i 88 mod, men ser ikke ut til at det blir noe av. Så da venter jeg til en bra 88+ E30 kommer på markedet. Vet du om noen så er det bare å si ifra. Alt fra 318i til 325 er aktuellt så lenge det er 2 dørs og 88+ mod. Suger å være uten BMW. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=320273 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=332190 Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Isèn der er for dyr, og den 325i har hatt karosseribytte og noe greier. Skal ha en org. ikke ihjelskrudd bmw. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=332190 Fint mtec ratt....:rolleyes: Siter I am really not an violent man, but I think I have to kill someone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Originally posted by Sven Helt original. Jeg har ikke slik umbrakoskrue, men har lest om andre som har det på sine aksler. Hvordan fikk du forresten vridd akselen rundt med denne umbrakoen? Akselen sitter jo veldig hardt. Eg hadde ein ekstra vippearmsaksel, så eg brukte som forlenger på umbrakoen.. Har du bestilt ny vippearms-aksle? Hvis en vippearm knakk så er det en liten mulighet for at det er blitt litt kast i den.. da vil du få litt problemer med å setta den på plass.. Og tror det skal være en umbrakoskrue i akselen.. Fikk vertfall det når eg bestilte nye, samt at det stod bådde i den gamle i motoren min og delemotoren.. Er ikke helt sikker men eg tror at vippearms akselene kosta ca 250-400.- stk for org. bmw deler.. Siter I am really not an violent man, but I think I have to kill someone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sven Skrevet Oktober 23, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Ja de er helt nye og jeg har satt de inn, men den ene kunne trengt å vris noe. Angående umbrakoen tenkte jeg mer på styrken. Akslene sitter veldig hardt og jeg syntes det hørtes rart ut at umbrakoen og umbrakonøkkelen har klart å vri akselen uten å knekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 Gjekk fint det.. Va litt redd for det eg også. Nå hadde eg olja på langs hele akselen før eg satte den inn.. Kanskje det hjalp litt? Siter I am really not an violent man, but I think I have to kill someone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.