Gå til innhold

Varme anlegg Mondeo 94 mod


mortenna

Anbefalte innlegg

Har en Ford Mondeo stv 1,8TD 94 mod.

Jeg har mistet varmen. Får bare kaldluft uansett hvor varmebryteren står. Hører at han skifter når jeg tar fra kaldluft til varmluft. men ikke forskjell i temeratur. har fin temp på motor, litt under halv. Har kjørt rensemiddel gjennom. Hva kan dette være? Kranen i registeret eller kan det være styringen?

 

Gode forslag motta med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt under halv varme.. På bensinmotorene er det ihvertfall slik at hvis temperaturmåleren står på N i NORMAL så er som regel termostaten låst i åpen stilling. Er ikke sikker på hvordan det er med dieselmotorene.

Mine 2 mondeoer stod begge på rundt N før jeg byttet termostat, nå står begge midt i mellom R og M ved normal kjøring og går opp til A og noen ganger L på tomgang før termostaten åpner.

 

Hvis du lar motoren stå på tomgang, ser du jo om motoren blir varm, for så å åpne termostaten og senke temperaturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren blir varm nok den. Står mellom O og R i NORMAL. Og det er greit. har skiftet termostat for 5 mnd siden. Da trodde jeg det var den som var røket, men fikk ikke varme nei. Har nettop renset varmeanlegget, da jeg trodde registeret var tett, og har nok kjøleveske på ja. Ligger på maks. Er det ikke andre ting, kranen i registeret eller lignende. Hadde det vært termostaten skulle det vel blitt litt varmt. Men temperaturen forandrer seg ikke i det hele tatt når jeg veksler mellom varmt og kaldt. Bare duren i vifta som forandrer seg, regner med dette er pga. vakuum styringa.

 

Men trenger tips nå, konstruktive sådan. Nærmer seg vinter. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjølv ein 94 1,8 TD og ein 95 2,0 bensin. Då eg kjøpte min 1,8 TD var det ingen varme i den. Utover hausten vart den så kaldt at eg måtte gjera noko. Rensemiddel hjelpte ikkje noko, eg kopla ifrå vannslangane inn/ut torpedoveggen og prøvde å fylla med ein vannslange, men kupevarmeapparatet var potta tett. Med forsiktig bruk av trykkluft dryppa det så vidt ut andre enden. Eg sette på ei trakt og i løpet av ein dag fylte eg på litt og litt Coca Cola. Eg lot det stå over natta og dagen etter sette eg på vannslangen. Full gjennomstrømming og eg kunne kasta varmekjeledressen. Har plukka frå kvarandre varmeapparatet på ein bensinar (trur det er likt inni bilen på dieselen). Opning for varmen vert ikkje styrt med vakuum, men wire. Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hva var tett?? Kommer jo luft ut i dashbord osv. men ingen varmluft. Er det noe inni som kan være tett, er det noen slanger som frakter varmluft inn i bilen som kan være tett?? Er litt grønn på dette. noen snakker om en krane som skal frakte varmvannet inn, at den kan være tett, men hvor sitter den evt. Trenger gjelp nå da det nærmer seg vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår