rev1nuud Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Har en lekkasje på varmeapparatet mitt og har konkludert med at radiatoren må skiftes. Noen som har peiling på hvor mye av interiøret som må demonteres for å få skiftet denne? Bilen er en Audi 100 2.2 101kW 87-mod Har sett i reparasjonshåndbok, og det er omtrent det eneste som ikke er beskrevet på en ordentlig måte hvordan man gjør. Hvis noen her inne har noen råd på hvordan en skal gjøre dette, eventuelt har en service manual på lur hadde jeg satt umåtelig stor pris på det. \rev1nuud Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild. Skrevet September 24, 2007 Rapporter Share Skrevet September 24, 2007 Hvis jeg ikke husker helt feil så tar du det ut i fra motorrommet . Det ligger ved siden av batteriet. Har skiftet hele greia en gang på min. Litt arbeid var det med å få det ut. Må vel under dasjen å løsne luftslangene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffenfk Skrevet Oktober 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2007 Heisann:) Byttet akkurat varmeregiseter på bilen min:) Det første jeg gjorde var å få av dekselet over batteriet (vannkassa) Får å få av dette må midtre visker av. Der sitter to stikkere på varmeapperatboksen som du skal koble fra.. Og der er to slanger som går inn på varmeregisertet...Desse to skal også taest av... Der er en klemme som sitter over varmeappereter (festet med en skru) Dette skal også løyses).. Men for å få ut hele varmeapperatet,så må du demontere midtkonsollen,og dei to "hyllene" en på hver side.... For når du skal ut med varmeapperatet,så skal nemlig wireene og hele justeringen for varmeapperatet følge med ut...så derfor må du demontere midtkonsollen... Varmeapperatet er også festet med to skruer,men dette er på undersiden(inni) dashbordet.....Festet i disse to hyllene om jeg ikke husker helt feil.... Men når du får ut varmeapperatet....så må det kløyvest i to...(klipset) Og når du har fått kløvd det,så er d bare og bytte ut varmeregisteret(varmeveksleren).. er ganske vansklig å få alle spjella til å treffe hullene etterpå...men d går;) Så er d viktig å få det tett mellom varmeapperatet og torpedoveggen...for visst ikke vil det renne vann inn i bilen... Du får kjøpt orginalpakning...Koster rundt 100,- Håper du vart litt klokere av dette da:) Siter 86 Audi 100 CC 2.0 93 Audi Cab 2.3 E 99 Audi A4 1.8 lim. 96 Audi A4 1.8 Turbo Quattro avant 02 Audi A4 1.9 TDI 130 hk lim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_snik Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Jeg fikk en liten lekkasje i varmeregisteret på min v8. Jeg var på langtur og bilen dogget som en tulling. Svingte innom en bensinstasjon langt utpå kvelden og gjorde det eneste som jeg kunne gjøre. Brukte sånn vidunderstoff i kjølevæska. Det fungerte faktisk. Den tettet varmeregisteret og jeg har kjørt med det lenge nå. Hadde tenkt å skifte registeret, men det fungerte så bra at jeg tror ikke det blir gjort noe med det før evt det begynner å lekke igjen. Men det er jo en "lure" reperasjon da. Men har sjekket litt rundt det og det fungerer faktisk ganske bra. Siter Eat, ride, sleep Repeat from top Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg