Gå til innhold

Volvo 780

Ranger emnet

remmon

Anbefalte innlegg

Bestefaren min kjøpte seg for lenge siden en Volvo 780 Bertone for en god slump med penger. Nå har har to andre biler og har vurdert å selge volvoen, men gnien som han er vil han ikke "gi den bort" heller.

Siden jeg ikke har så mye kunnskap på området lurer jeg på om noen her har noen ideer om hvor mye han kan be om for den uten å være helt på villspor.

BIlen, som jheg mener er en 87 eller 88 modell er ganske strøken, han har den på verksted i Sverige om det er noe som trenger å gjøres. Det er modellen med V6 motor og automatgir.

Det er vel stort sett hva jeg vet om den.

takk for svar;)

http://www.mastersalvage.com/images/780front.jpg

Her er et bilde av hvordan bilen ser ut, er ikke samme bilen, men samme modell og farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn utom det er -87 eller- 88 modell.

87 hadde stiv bakaksel og skyvebryter på klima-anlegget.

88 har multi-link bakaksel og 3 runde ratt for å stille inn kliman.

Hvor mye er den gått?

Er klima-anlegget konvertert til R-134a?

Virker el-setene alle veier?

Ligger vel på fra ca. 90.000 til opp mot 130.000 litt etter stand.

Skal den selges eller skal du kjøpe den av han ?

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke den mest driftsikre motoren når den har rundet 200k, men...

Men er jo ett ypperlig emne for en V8 konvertering :D

Men det bør vel muligens dreie seg om en B280, og ikke B28 (jeg er av den oppfatning at oppgraderingen kom med 87-modellen)? Noen som har inntrykk av hvor mye bedre det gjør saken?

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider