Gå til innhold

Bil til 100 000??

Ranger emnet


Rieger

Anbefalte innlegg

Originally posted by Rieger

funkes: okei.. Men er det like mange gamp på 1.8T i S13 som 2.0T i s14?? Altså 200... synes det var litt rart, men men

 

Ett av problemene med Prelude er 4WS. Har hørt så mye dritt om dette systemet at jeg vil ikke at min første bil skal ha det. Har lyst på både 200SX og CRX?? Men er noen av dem 5 seter?? Har hørt litt forskjellig der..

 

Vurderer Audi Coupe og calibra 4x4 nå.. Men finnes calibra'n uten turbo, men fortsatt med 4x4.. altså 2.0i 16V 4x4??

 

S13 har rundt 170hk.

 

Tror ikke opel 4x4 er den morsomste 4wd'en du finner....

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Rieger

 

Ett av problemene med Prelude er 4WS. Har hørt så mye dritt om dette systemet at jeg vil ikke at min første bil skal ha det.

 

 

Hva har du hørt om det? jeg har aldrig hørdt noe galt om det, og det er jo suverent og kjøre. Hørte en test av en Prelude uten 4ws å en med, i denne testen kunne den uten 4ws kjøre 90Km\t før den slapp og den med 4ws kunne kjøre 110Km\t. Preluden er jo råere en alskens 200sx'er og celica'er. 2,3i motoren har 160 Hk, og det uten turbo, mens 200 sx har rundt 170 (s13) og det med turbo, blir mindre slite deler i preluden da.

post-1364-13804852479627_thumb.jpg

Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at s13 er en pen bil, men det som trekker ned på den er fronten, synes ikke det er noe pent med vippe lykter. Må opp på s14a for og få rå front, men den koster langt over 100K.

Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Skal du trekke sammenlikningen mellom 200SX og Prelude bør du vel bruke 2,2i VTEC som grunnlag..

Den yter 185hk, og alle med den motoren har vel 4ws?

Forøvrig er det sant som en del sier at 4ws systemet gjerne har en del problemer, vi kan jo foreksempel se naboen min sin, store problemer med 4ws, uten at jeg vet nøyaktig hva som har skjedd..

Girkassa er det også problemer med.

i tillegg er det de vanlige hondaproblemene, RUST.

 

Da snakker vi vel om en høyere prisklasse igjen da. Vtec'en ligger vel rundt 140 - 150k og til den prisen får du jo en 200sx s14, men her var det vel spørsmål om en bil til 100000.

Greit nok at vippelyktene ikke er så pene. Tviler på at du finner en bil som går bra og er så lettrimma til den prisen som s13.

Audi rs4000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Hvis du glemmer at foreksempel Volvo 740 TIC finnes har du selvsagt rett.

en 740TIC i originalstand parkerer en S13 lett som få, i tillegg er det veldig lett å øke effekten fra de originale 182hk til ca 220-230hk, trenger ikke å chippes engang..

 

Men disse bilene veier vel en god del mer? De har vel ikke akkurat det mest aerodynamiske karroseriet heller ;)

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

1380kg veier en -86 Volvo 744TIC med ALT utstyr. (registreringsvekt, som inkluderer full tank, spylervæske, osv)

 

Aerodynamikken er nok ikke den beste nei, men det forhindrer ikke at de drar fra en S13.

Og BTW, 740en får man for et sted mellom 30 og 40k i BRA stand, da har man 60k igjen til tuning og sånt hvis man skulle ønske å gjøre noe med den..

Og litt av en forskjell i forsikring da gitt, nå vet jeg ikke prisen på forsikring av 740 TIC, men kan aldri tenke meg den kommer opp i de summene man må ut med for en 200sx..

 

Men igjen, så syns jeg 200sx'n er mye råere da.. ;)

'90 Toyota MR2 Turbo

'82 BMW 525iA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 740TIC i originalstand parkerer en S13 lett som få

...Og jeg er en liten alv, som lever i en drømmeverden der gresset alltid er grønt, det renner brus i elvene og alt man trenger vokser på trær!

 

fairy.jpg

 

 

However; man kommer ikke unna det faktum at 740'en er en billigere bil enn en S13, og man har da mere penger å bruke på trimming. S13 er forresten minst like lett å trimme som en 740 TIC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrKadett

Bare kjøp deg calibra turbo 4x4 , dyr forsikring.. ja sånn passe, Og ta ut sikring 19 eller 21, Da har du kun FWD, Da gårn bra ! Forhånd til med 4x4'n på i allefal ;)

 

 

 

en kammerat har en calibra turbo 4*4.den ene baklyspæra gikk og vips hadde han fwd.han har byttet fordelingskassa 2 ganger og er rimelig dritt lei bilen.calibra suger big time!!:cool:

x 1986 mod golf gti 16v

x 1995 audi 80 avant

x 1992 bmw 325i coupe

+ mange drittbiler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..jeg skal krype bort fra GT4 et lite øyeblikk og gi deg et tips om en bil jeg også har lyst på..

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=329927

 

men noe jeg ikke skjønner er prisen..fordi den skal bort tidlig bare?

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=324415

 

her har du bil som er litt av et råskinn :D :D

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår