Gå til innhold

motor til jetta 2

Ranger emnet


christer:-)

Anbefalte innlegg

NOkon som veit om større (meire hester) motor, som passer inn i ein jetta 2 ,1.8gl, uten at eg må gjøre støre modifikasjoner?

 

har lyst til og ha litt meire hester , men vil ikkje bytte stort anna en motoren da..

 

Mvh Christer

Jetta 2 89 mod

jetta 2 87 mod (delebil)

Volvo 240 b23 (herjebil)

Golf 2 89 mod ( nesten vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste firesylindrede motorer fra VW fra samme epoke +/- endel år vil passe, men du må ta i betraktning at bilen trolig har elektronisk- eller elektronisk støttet innsprøytning samt katalysator. Hadde ikke VW en 1,8 16V på rundt 129 hk på den tiden?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der var 1.8L 16V på 129hk og 139hk.

Du får også tak i 2.0l 8V på ca 129hk frå corrado/golf3/passat, de skal vel også passe

Elles har vi jo 1.8GTI 112hk motoren da, eller berre trimme 90forgassermotoren din=)

 

helsing Morten, kollega på statfjord A

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kikka litt på nettet ja, men finner ikkje nokon interesange sider som det står om, har ikkje ringt møller heller, veit dei om sånt dei da, har ikkje dei bare med deler og gjøre da?

 

De veit nok det meste. De som sitter på alle ombyggingspapirer osv. som de kan sende deg om du trenger.

Volkswagen - das Auto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

send ein mail til Tom Sagerud hos Møller. han har med den tekniske delen i Møller.

 

du har kansje det "nye" ledningsnettet i bilen, og viss eg ikkje tar heilt feil så kan du hive i ein G60 motor + det du terng av ledningsnett til motor og dashbord.

eller ein 16v motor.

8v gti er vel kansje enklast.

men utan å skifte motor så er porting, trimkam og eksos det einaste du kan gjera + ein anna forgasser, weber feks. men det vil koste ca 10K og du vil kansje få ca 10-30hk ekstra men enda meir viss det blir gjort skikkelig og med riktig oppsett.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

du kan sette ned i motor til g60 på 160 gamp..passa rett på motorfesta..einaste ledningsnett du treng...og seff bremser,drivakslinga og girkasse..minus med g ladaren og kompressoren e at du må åverhale ganske ofte men ekje problem og bygge om til turbo...får lett 260 hk med litt oppjustering på kompresor og en chipp og da tåle både girkasse og drivaksla de fint..

Volvo S60 B5204t5 240hk 02 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minus med g ladaren og kompressoren e at du må åverhale ganske ofte men ekje problem og bygge om til turbo...får lett 260 hk med litt oppjustering på kompresor og en chipp og da tåle både girkasse og drivaksla de fint..

 

 

Hadde det enda vært sånn.

 

G-laderen bør overhales hver 50000-80000 km avhengig av ladehjulstr og kjøremønser. (det er forresten sjeldnere enn en Mazda RX-7 motor)

 

For 260 hk krever det ganske mye jobb fra G60 motoren. Høykomp stempler, 1,9L, større ventiler, større dyser, grenrør, med mindre du tenker "drammenshester" da ;)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det enda vært sånn.

 

G-laderen bør overhales hver 50000-80000 km avhengig av ladehjulstr og kjøremønser. (det er forresten sjeldnere enn en Mazda RX-7 motor)

 

For 260 hk krever det ganske mye jobb fra G60 motoren. Høykomp stempler, 1,9L, større ventiler, større dyser, grenrør, med mindre du tenker "drammenshester" da ;)

 

 

en kompis har jort det..høgre trykk chip og grenrør..vart benka til 261..

Volvo S60 B5204t5 240hk 02 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis har jort det..høgre trykk chip og grenrør..vart benka til 261..

 

Da er det enten

 

1. Noen som skryter på seg hester

2. Lottorulle

3. Gjort mer enn du vet om

 

Hvor var den benket? Har du bremsepapirene?

 

Alt over 200-210 hk i G60 krever en god del jobb

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår