Gå til innhold

Min Octavia L&K

Ranger emnet


frskby

Anbefalte innlegg

Ikke? Er det mange TDI der turboen tar kvelden?

Spørr da jeg faktisk går i byttetanker og da står en 2.0 TDI som et alternativ. Men hvis denne har en svakhet med turboen så er det noe at tenke på..... :watchout

 

Nja, nå går det jo såpass mange TDI der ute at % antallen som ryker no er liten, men er jo stadig vekk man ser på diverse forum rundt omkring at turboen ryker på TDI. Uansett så kan jo det være forskjellige grunner, som dårlig vedlikehold, bånngass på kald motor, ikke la turbo avkjøle seg osv.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mikael kjører som ei kjerring.

hva skal du med turbo hvis du skal daukjre bilen egentlig.

turboen er en orginaldel i bilen min og brukes veldig godt.

den skal vise deg at den er godt brukt etter en tur, dvs den skifter farge til rødglødende.

veldig viktig er det oxo å la den roe seg litt ned etter kjøring.

men ikke for lenge da er vi inn på daukjøring igjen.

Skoda Superb Elegance

 

 

http://www.skodaklubbnorge.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

turboen går ikke pga hard kjøring. men pga at ola normann så si aldri gir gass...

 

s¨wastegaten kokser igjen åpen. å wips man får litt vanskeligheter med å produsere ladetrykk.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har selv 08 mod L&K utgaven DSG. Var til Oslo forje uke. Fikk da en stor fantasi om å trimme bilen litt, synes 1,9 tdi er litt slakk når man skal ha forbikjøringer og div. Undersøkte litt i området Oslo. Kom fram til Autopower, det ble valget mitt. BSR,ppc tuning. Skulle da få 150 hk og 365 nm. jeg gikk for denne metoden (8500 kr for en tuningboks som du kobler til diagnosen, da skifter denne boksen styreenheten og lagrer den orginale) boksen er din, du kan ta den tilbkae til org når du selv ønsker. Men så kommer det store problemet....etter 200 meter med testkjøring blåste de turboen!!! Så nå venter jeg på at bilen skal bli ferdi rep og sendt til trondheim. Så jeg veit ikke hva som er årsaken...turboen bør tåle så mye? de sa alt var testet ut i sweden:) er litt skeptisk nå...om jeg skal tørre å prøve en gang til...

 

 

Lurer litt på om det kan vere pga DPF. men ikke sikker på om din bil har dette. send meg reg. nr så kan jeg sjekke det for deg.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår