Mr_Ford Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 sikkert noen som har skrivd det før her og det har ikke jeg så om noen hadde giddi å hjulpet meg med det og fortalt hva man burde skrive osv så hadde jeg vært evig takknemmelig Siter -Ford Sierra 2,8i drifter -Ford Sierra 2,0 prosjekt -Ford Scorpio 2,9i bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 -skolegang -karakterer -fravær -hvorfor du søker -Evt. papirer fra andre plasser du har jobbet. Osv. Ganske simpelt. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Du kan få lærligplass i garasjen min.. Rydde opp verktøy/skifte dekk osv.. Gir deg en 10'er i timen. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 har du arbeidserfaring fra før så spør gjerne sjefen eller avdelingsleder eller lignende om å få føre de opp som referanse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynaBel Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 interesser kan og føyes til Siter Mazda 323 1992 LX 90/Rally look ------------------------------- Mazda Owners Group Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred_S Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Alder, kor du bor, interesser, kvaliteter, osv kan være greit og ta med. I tilegg til vitnemål fra skole, attester fra tidligere arbeidsgivere osv selvfølgelig. Bare å søke litt på google så finner du nok helt sikkert en mal på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Vi har lært mye om dette på skolen i det siste,og vi skulle skrive en liksom søknad på jobb til lærer. Jeg skrev: - Navn - Fødselsadresse - Boplass - Interesser - Hvorfor jeg søkte - Referanser (navn,nr og firmanavn på forrige arbeidsbedrift) - Skolegang - Cv,altså vitnemål på karakterer, og fravær. Det en arbeidsgiver ser etter er fravær og anmerkninger, om man søker som bilmekaniker, som trenger man ikke en 6er i samfunnsfag :) Karakterer er kun viktig når man skal søke, den personen med best karakterer av søkerne får jobben, så kan ikke komme med 2 i snitt der det e knapt om plassene. Lykke til! :) Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Bare husk å snakke med dem som du setter opp som referanser. Gjerne en som har hatt deg i arbeid og en som kjenner deg som "en knakanes go person" (er den profilerte i miljøet er jo det en liten pluss^^) Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Karakterer er kun viktig når man skal søke, den personen med best karakterer av søkerne får jobben, så kan ikke komme med 2 i snitt der det e knapt om plassene. I bilmekanikerfaget tror jeg det der er pisspreik. Ingen vil ha en med streite 6'ere. Men 4-5 foran 2, så klart. Folk med 2 i snitt MÅ jo ha gitt f'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 http://www.tvibit.net/unginfo/info/arbeid_bolig/arbeid/hvordan_skrive_soeknad.shtml Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 I bilmekanikerfaget tror jeg det der er pisspreik. Ingen vil ha en med streite 6'ere. Men 4-5 foran 2, så klart. Folk med 2 i snitt MÅ jo ha gitt f'en. Hvorfor vil ingen ha en lærling med streite 6`ere? La oss si at du driver en bedrift, du er sjef i en stor salgsbedrift, hver høst tar dere inn lærlinger, og det kommer flust med søknader. De fleste har gjennomført salg og service vg2, og et uttak av søkerne er slike. Søker 1: En skoledyktig person, lite fravær, og 5 og 6-ere. Søker 2: En gjennomsnittselev, litt fravær, og 3 og 4-ere. Søker 3: En lite skoledyktig elev, sløv som fy, massevis av timer og dager borte, og et gjennomsnitt på 2. Du vil selvfølgelig at bedriften skal gå bra, og selge mest mulig, hvorfor velge søker 2, eller 3, når du kan velge søker nr. 1 som KAN faget? Jeg ville neppe ansatt en person med mye fravær, og mye anmerkninger, det blir som å ruinere bedriften. La oss si du kommer inn som en kunde på en klesbutikk, og skal handle en bukse, hadde bedriften ansatt søker 1,ville personen hatt mye produkt og kundekunnskap, og ville uten tvil hjelpet deg best for å finne den buksen du VILLE ha. Hadde de ansatt en 3er, ville ikke denne personen hatt noe kunnskap om deg som kunde, eller varene som man stod å solgte. Du hadde spurt om et enkelt spørsmål, og fått et "vet ikke" tilbake fra denne personen, mens vedkommende hadde stått og tygget på en tyggegummi. Vanligvis er en regel som sier at for hvert dårlige butikkbesøk du får, forteller du dette til 7-8 venner, som igjen sier det til sine venner og så videre, dårlige rykter kan fort spre seg, og butikken kan vippe på pinnen mellom konkurs og suksessfull bedrift. Men hadde du fått bra kundeservice,så fortelle folk gjennomsnittlig det til 4 venner, som igjen forteller det videre. La oss snu litt på dette, dette hadde vært DIN bedrift, ville du tatt en random sjanse på en 3-er, eller ville du "hel-gardert" deg med en 1-er..?Jeg er iallefall ikke i tvil om hva jeg ville valgt. Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 I bilmekanikerfaget tror jeg det der er pisspreik. Ingen vil ha en med streite 6'ere. Men 4-5 foran 2, så klart. Folk med 2 i snitt MÅ jo ha gitt f'en. Man har, lovfestet, mulighet til å saksøke et selskap som har annsatt noen med dårligere kvalifikasjoner enn deg selv! :) Til trådstarter: Bare skriv hvordan du er som person, hvilke skole du har gått, hvordan du oppfører deg og hva du ønsker å "oppnå". Og alle viktigst: hvor du har jobba før. Gjerne med sånn ting man får av arbeidsgiver. (som jeg ikke husker hva heter akkurat nå) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg