rs_cr Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Originally posted by Jonte Jeg selv synes en Golf 2 er penest med 90 fangere, store hjul, osv.. - Jonte For min del gjelder ikke denne oldschool debatten enten eller, den gjelder både og. Personlig kan jeg like å se en fin Golf med det oppsettet som du nevner over, men når man har sett nr 1290 av den typen så reagerer man rett og slett ikke lenger. Jeg er vokst opp i en kameratgjeng som alltid har digget VW, men vi har ikk hatt noen biler som har vært banebrytende på noen som helst måte. Vi hadde Golf II/Jetta II rundt 97/98, og da hadde de : 90 fangere/g60 breddere/senkesett/grillist/16 el 17" alu, sorte blinkere og baklys osv. Syntes da at bilene var fresh i forhold til trendene, og fikk hakeslepp når vi så 9x16! Mitt poeng er at hvis interssen rundt disse bilene skal vedvare, er vi avhengig av perioder der ting skal være anderledes. Dessuten er det mye større sjangs for at en moderat old school eller clean 90 fanger golf holder seg "trendy", en en istykkerstylet/plastikk/overdrevet/neon bil. MEN: Dette hadde jo ikke vært en debatt om alle hadde vært enig, og forumet hadde ikke vært like gøy om vi ikke "kranglet" litt.:D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Jeg likte ikke old school når jeg først så det i de tyske bladene, ingen ba meg om å like det heller. Jeg ble bare gradvis vant til det og begynte å digge det. Da jeg var liten guttepjokk hata jeg Pink Floyd, men storebror spilte det høyt på rommet ved siden av, og til slutt begynte jeg å like det - sånn er det bare... Fordelen med en trend er at den interne konkurransen øker nivået på bilene. Ulempen er fantasiløse trendslaver, dem har det vært mange av i tidligere trender - så de kommer nok til old school-trenden åsså... Men all ære til de som prøver å gå egne veier, det er de som driver hobbyen videre! Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 WORD, Kid-A! Word! Som jeg skulle sagt det selv! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Var koselig å lese en tråd der alle var høfflig, grei og saklig:) Jeg mener at begge deler kan bli utrolig pent bare det er gjennomført, jeg har alltid likt best 90\RS looken, men etter at jeg har sett bildene av de ekstremt gjennomførte Old School Golfene synes jeg faktisk at de kan bli enda råere. Rett og slett pga at jeg ikke har sett noen feite Old School golfer før det ble postet i hauger av dem på forumet:) Jeg tør påsta at det er lettere å få golfen fin med 90 look, men skal du ta den helt ut blir det råest med Old School look. Bare min mening da:) -Even som har fått troa på et Golf 1\2 langtidsprosjekt til neste sommer:D Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 jeg bare digger store fangere!!! MEN små fangere på en gjennomført old school golf er omtrent 100 ganger penere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwfreak Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Skal det være old school skal det være strøkent som mange får til.... Synes begge deler er fint... Bortsett fra den gule... Blir alt for mye av det gode... Og hvor ble det av felga?? Måtte til noe breie felger på den iallefall... Men alle har hver sin smak her som sikkert 70% av alle her har sagt.. Så da blir det nesten umulig å diskutere forskjell på old school og annet... :D Siter x Jetta 1.8 84 mod. A4 1.8T 95 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 Originally posted by Jonte Begge bilene skiller seg ut på en ekstrem måte. Jeg synes ingen av de er pene. Det blir alt for mye. Det blir rett og slett stygt. Og jeg synes det er veldig rart at det er så mange som forguder Old School plutselig? Mange ferske Golf gutter som plutselig er helt i hundre om dette med chrom og greier? Er dette fordi at de litt mere etablerte store Golf gutta liker Old School? Så da liker man det plutselig bare? Jeg selv synes en Golf 2 er penest med 90 fangere, store hjul, osv.. Som gjør den tøff. Men, mange Old School Golfer faller i smak hos meg også.. Det som er viktig, uansett hvilken stil man velger å kjøre. Det er at det er gjennomført, at det passer i lag. Og at bilen blir kul. Det er det ingen av disse to Golfene som gjør. Den Gule er grusom, og således er den Beige. Og det jeg trur VWLOWAH prøver å si. Det er at greit noen digger 90-style og noen digger Old School. Men, det har tatt skikkelig av her på forumet. Det er ikke kun de hardbarka Old School gutta, som har vært Old School frelste i noen år som er gira på Old School. Det er alle sammen. Det er kun snakk om Old School. Hele tiden. Bare Old School. Virker som det er som å innføre kristendommen på nytt igjen. "Du skal like Old School, ellers blir du halshugd" Og greit, som Lupoboy sier. Det er en trend. Men, skal man da følge trenden i bil? Skal man ikke gjøre som man selv vil? Man får inspirasjon til å gjøre noe med sin bil, fordi man liker det selv, ikke fordi at det er det som er mote, og ikke fordi at de store gutta synes det er kult. Akkurat som med klær, man går vel ikke med alt som er på mote, fordiom det ser helt for jævlig ut? Eller, NOEN gjør faktisk det.. Men, sånn er ikke jeg. Jeg styler bilen min slik jeg liker den, og jeg kler meg sånn jeg liker det, uavhengig av hva som er mote. Jeg trur også Old School er veldig internt innen VAG-gutta. For ærlig talt gutter.. Når en normal gutt kommer å ser to Golfer. En med G60breddere, 90fangere, 9x16hjul, osv.. Og en med felger som ser ufattelig gammeldagse ut, dekkene er gjemt i hjulbuen, masse glinsene greier.. Så skal jeg love dere at han blir å synes den med 90-fangere er den tøffe bilen, mens den Old School golfen er jævla stygg! - Jonte hehehe jeg satt bare og venta på at du sku skrive inn jonte.. har fulgt med litt på tråden og syns det er rart at du ikke har skrevet inn.. Noe rart med forum (og jeg er ikke no bedre selv :) Men alle kommer inn med meninger og styr over alt selv om de ikke har no grunn eller kunnskap om det.. ble en rar post.. men bare syns jeg måtte skrive en liten en om det.. hehe ikke no stygt ment jontis bontis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet Oktober 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2003 *back on track* Jeg synes det er påtide noen bygger slike biler i norge nå. Det er ikke en eneste som klassifiseres som Old school ennå med et lett unntak for Gøran sin gamle G1 og "rat bygget" av en G1 til Andie eins. Så slutt å klag og kom dere ut å bygg bil... Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Oktober 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2003 Jeg har nettopp kjøpt meg en einzer. Tror ikke den kommer til å bli så veldig old-school ihvertfall. Kanskje jeg skal lage morrobil av den, eller kanskje jeg bare skal pusse den opp og selge den som standard? Mange muligheter egentlig, må bare prioritere litt tid på den, så blir den nok småfin allikevel. Får snart tilsendt en fargeprøve fra Spies Hecker med Xirallic-pigenter. Sånn lakk er det ikke særlig mange biler som har enda! Litt morro det og da ;) Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Oktober 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2003 Originally posted by Lurifaks Xirallic-pigenter :hvaskjera Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lurifaks Skrevet Oktober 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2003 Det er en ny type metallic effekt. Gir mere klarhet og dybde i lakken. Fikk se en sammenligning av en Nissan farge, de folka der har nemlig vært så flinke at de har to farger på en og samme lakk kode. En med og en uten de spesielle pigmentene, så er det opp til de som skal gjøre noe med den å se hva som er hva. Anyhow... Den vanlige metallic prøven så nesten matt ut i forhold til xirallic prøven. Fargen jeg har spurt etter har enda ikke blitt satt inn i bilproduksjonen, men Spies Hecker har resepten på det, så jeg kan få kjøpe så mye jeg bare måtte ønske! Siter 1984 Volkswagen Golf GTI 1987 Audi 90 2.2E 1987 Volkswagen Golf 1.8i GL 1981 Volkswagen Golf C - - - 1986 Volkswagen Golf 1.8 CL (R.I.P.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet Oktober 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2003 er enig med jonte jeg.. 90 fanger passe store felger og litt småsnakcs... man skal sef legge sitt personlige preg over bilen.. det som gjør akkuratt den bilen spesiell for deg vettu. for min del så har jeg nettopp kjøpt meg en ny jetta som skal pusses opp og lages akkuratt slik jeg vik ha den :) *glede seg* stå på folkens.. er morro å se at folk har forskjelig smak.. blir ikkenoe morro hvis alle har lik bil Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro1380461448 Skrevet November 1, 2003 Rapporter Share Skrevet November 1, 2003 Originally posted by LupoB0Y For det første må du kunne forskjellen på "NOS" og "OS" New old school er nyere som blir bygget opp med eldre deler. Deler som var tilgjengelig på tidligere utgaver av samme bil. NOS står for New Old Stock Siter Speed does not kill, but lack of judgement does. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet November 2, 2003 Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 Jeg skal ihvertfall sprette champagnekorken og danse seiersdansen når felger som er bredere enn dekkene går av moten. Det finnes etter min mening få ting som er så grusomt som 9x16 med 205/215-dekk.. :D Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet November 2, 2003 Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 Originally posted by alpha NOS står for New Old Stock Ja, og Nitrous Oxide Systems.. :rolleyes: Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg