stepside Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Er det mulig å importere en G20 van å så flytte over motor driverk å karroseri til en norskregistrert ramme? Må man betale en masse avgifter? Jeg er trött på å lete etter en bra van som jeg har råd til å kjöpe........I usa er prisene på en van:er latterligt lavt. Er det noen som vet noe om rammemoddeller på G20 vaner, kan man flytte en 97 modell over på en 88 ramme for å ta et eksempel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Chevy van har unibody - ramme og karosseri i ett. Du kan søke om rammebytte (før du begynner!) hvis den bilen du har er i dårlig forfatning, men da må du flytte over ALT fra den norske bilen over på den andre(ingen kan vite at du flytter det tilbake igjen etterpå). Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Chevy van har unibody - ramme og karosseri i ett. Du kan søke om rammebytte (før du begynner!) hvis den bilen du har er i dårlig forfatning, men da må du flytte over ALT fra den norske bilen over på den andre(ingen kan vite at du flytter det tilbake igjen etterpå). vel... plomerer de ikke drivverket på importbilen da så det "ikke kan monteres tilbake" uten videre da? Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet September 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Har visst formulert meg litt dårlig. jeg lurer på om man kan flytte karrossen fra en G20,95-96 modell over på en norskregistrert van foreksempel en 77 eller nyere. Og om man da må betale avgifter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Og du fikk jo svar på det, der er selvbærende karosseri på dei, dvs at der ikke er ramme Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 I sommer var jeg flere turer nede hos Phoenix i Tønsberg for å skjære ut et stykke av gulvet i en van. Prøvde å borre i punktsveisene, men det var klin umulig å finne alle sveisepunktene, så det endte til slutt med at jeg kappet ut hele dritten med rammevanger og det hele. Så et rammebytte i tradisjonell forstand er ikke mulig. Man hører jo innimellom om folk som har utført karosseribytte selv på Volvo 240, men her dreier det seg vel kanskje om å flytte over chassisnummer til et friskt karosseri? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Man hører jo innimellom om folk som har utført karosseribytte selv på Volvo 240, men her dreier det seg vel kanskje om å flytte over chassisnummer til et friskt karosseri? Det som gjøres er vel at man bruker importkarrosseriet med norsk drivverk og importdrivverk plomberes hvis jeg har forstått riktig. Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.