Gå til innhold

Van, rammebytte

Ranger emnet


stepside

Anbefalte innlegg

Er det mulig å importere en G20 van å så flytte over motor driverk å karroseri til en norskregistrert ramme?

 

Må man betale en masse avgifter?

 

Jeg er trött på å lete etter en bra van som jeg har råd til å kjöpe........I usa er prisene på en van:er latterligt lavt.

 

Er det noen som vet noe om rammemoddeller på G20 vaner, kan man flytte en 97 modell over på en 88 ramme for å ta et eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevy van har unibody - ramme og karosseri i ett. Du kan søke om rammebytte (før du begynner!) hvis den bilen du har er i dårlig forfatning, men da må du flytte over ALT fra den norske bilen over på den andre(ingen kan vite at du flytter det tilbake igjen etterpå).

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chevy van har unibody - ramme og karosseri i ett. Du kan søke om rammebytte (før du begynner!) hvis den bilen du har er i dårlig forfatning, men da må du flytte over ALT fra den norske bilen over på den andre(ingen kan vite at du flytter det tilbake igjen etterpå).

 

vel... plomerer de ikke drivverket på importbilen da så det "ikke kan monteres tilbake" uten videre da?

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer var jeg flere turer nede hos Phoenix i Tønsberg for å skjære ut et stykke av gulvet i en van. Prøvde å borre i punktsveisene, men det var klin umulig å finne alle sveisepunktene, så det endte til slutt med at jeg kappet ut hele dritten med rammevanger og det hele. Så et rammebytte i tradisjonell forstand er ikke mulig. Man hører jo innimellom om folk som har utført karosseribytte selv på Volvo 240, men her dreier det seg vel kanskje om å flytte over chassisnummer til et friskt karosseri?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man hører jo innimellom om folk som har utført karosseribytte selv på Volvo 240, men her dreier det seg vel kanskje om å flytte over chassisnummer til et friskt karosseri?

 

Det som gjøres er vel at man bruker importkarrosseriet med norsk drivverk og importdrivverk plomberes hvis jeg har forstått riktig.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår