Gå til innhold

Tips for å stille inn subwoofer for fin bass.

Ranger emnet


sc0ot

Anbefalte innlegg

hvor du bør dele kommer ann på hvilket element du bruker! og aller mest på ørene dine. ditt anlegg, din smak, du bestemmer.

men har du midtbass forran trenger bare subben å spille de aller laveste frekvensene.

har du mulighet for aktiv deling, så bør du også eksperimentere med flankesteilhet.

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken frekvens jeg deler er godt spørsmål, hvilken frekvens BØR jeg dele.

 

Jeg må uansett bygge meg ny kasse, pga min ble 2cm for høy ( Doh ), så om noe kan forandres med å gjøre endringer på kassa skriker du ut :p

 

Bare sett på noe musikk hvor det bråker fælt, og skru ned delefrekvensen til du synes det er bra du, så får du se.

Bassrefleks vil gjerne høres mer grøtete ut, men vi ofte gi mer trøkk og spille høyere.

89' E34 525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en ren basslyd så kan du generelt si at "du skal ikke høre musikk i suben" Fra subwooferen skal det bare komme lave bassnoter og slag. Du skal ikke høre trommesettet eller gitarer eller stemmer-kun during og slag.

Dette hører du og justerer delefrekvensen ved å spille musikk mens du står der bake og hører direkte på subwoofern.

Dette vil rydde opp masse og tillate elementet å spille litt høyere uten problemer.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knappene er sikkert:

 

GAIN

CUTOFF

BOOST

 

FILTER

LF - FLAT - HP

Dette er lavpass - av - Høypass

Dette er knappen du bruker på hvert stereotrinn til å velge om trinnes skal spille bare bass, alt eller bare diskant. Sub spiller bare bass, frontsettet spiller bare diskant.

Det er tre slike knapper per stereotrinn inn. Hvert stereotrinn kan være for eksemplet ch 1 og 2.

 

Gain er til å stille forsterkningen av inngangssignalet fra cd-spilleren. På en måte volum.

 

Cutoff er den knappen vi mener du skal skru på, den er delefrekvensen som kutter bort de uønskede diskantlydene.

 

Boost (eller lignende) detter er en bassforsterkning på rundt 45Hz et sted. Denne burde brukes med omhu. Råneknapp boffa boffa. Bruker du for mye av denne kan jeg garantere deg en grumsete lyd.

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår