Gå til innhold

Vil tette gigantisk avgiftssmutthull på biler.

Ranger emnet


Escort Speed

Anbefalte innlegg

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=171387

 

Vegdirektoratet ønsker å fjerne biler på grønne skilt som "sniker til seg" varebilrabatten.

 

jaja som de ikke har nok med partikel filter og Co2 avgifter og komme med skal de jaggu meg ta fra oss den ene muligheten til og kjøpe nye "billige" 2setere.... FACK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i norge skal vi ikke ha noen goder, vi må betale masse skatt så politikere og kongen og piss å vas skal få det enda bedre.

Skulle vært skuddpremie på politikkere og viktig-Perene som kommer med slike lattelige forslag.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler så jeg griner her. Eller blir vel griner så mye at jeg må le. Nå har det akuratt vært komunevalg. 2 år til neste stortings valg så dette er vel bare ennå en oppvekker til alle der ute som stemmer på disse idiotiske partiene som konstant skal komme med tåplige forslag som igjen vi ender med å betale ennå mere for. Off blir så oppgitt.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja som de ikke har nok med partikel filter og Co2 avgifter og komme med skal de jaggu meg ta fra oss den ene muligheten til og kjøpe nye "billige" 2setere.... FACK...

 

Hvorfor skal personbil med 2 seter ha mindre avgifter enn personbil med 5 seter? Gi meg én god grunn takk.

 

De forurenser like mye, tar like mye plass på veiene og er like dyre å produsere. Trenger man en arbeidsbil/varebil, så kan man fortsatt kjøpe en Sprinter, HiAce, pickup eller lignende på grønn skilter.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pga at ett lite firma eller kal det gjerne ett enkeltmans foretak som har behov for ett stort bagasjerom kan bruke det som firmabil. Er du eksempelvis en flislegger eller maler hva skal du da med en sprinter Jumper Aiace etc? Hva er poenget med å kjøre rundt i en stor ubehagelig bil når alt du trenger er gardintrapp 10 pakker fliser en bøtte og litt maling?

 

Men tar poenge ditt. Derfor burde biler med 5 seter koste like lite som det en 2 seter gjør.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er vel hvorfor 5-setere skal koste mer; ikke hvorfor 2-setere skal koste mindre ^^

 

"De" vil da vel strengt talt at vi skal være så mange som mulig i bilen (i bl.a. trondhjem og fredrikstad har de begynt med felt for biler med 2 eller fler personer i), men likevel koster det svinmye å sette inn bakseter, eller kjøpe bil som "støtter" flere personer.

 

Blir liksom feil ...

1992 Audi 80 2.0S

[www.torpify.net]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget er over folkens.

Satt og hørte (med et halvt øre) på en miljødebatt på NRK her forleden kveld

Kristin Halvorsen snakket kun om en ting: Miljøavgifter

 

Alt blir bra bare staten tjener på det

 

Kristin halvorsen har et par dagers kurs i makroøkonomi, og tror hun vet hva hun prater om. For å sitere meg selv fra no eksamensgreier:

En miljøavgift brukes ved negative eksterne virkninger feks ved forurensing for å redusere effektivitetstap. Hensikten er altså ikke å skaffe penger til miljøtiltak, men er ment til å redusere produksjonen av faktoren som forurenser slik at ulempen ved de eksterne negative virkningene veies opp mot fordelene (nytten) av produksjonen på en samfunnsøkonomisk optimal måte.

 

Så det hun tror hun sier (evnt prøver å lure oss med) er at miljøet blir bedre når det blir mye dyrere å feks kjøpe bil på grønne skilter, men det som skjer er at vi må betale mer for samme bilen (for vi gidder jo ikke kjøpe en "miljøbil" fordet), mens staten får inn mer penger for å "rettferdiggjøre" den ekstra forurensningen slik at ingen "taper" noe. for samfunnsøkonomene (de som forteller kristin hva hun skal si på tv) er dette den riktige måten å gjøre det på, og de er sikkert kjempestolte over å ha senket det såkalte effektivitetstapet i samfunnet enda litt til. Konklusjon: De kaller det miljøavgift- Pengene går ikke til mer miljøforebyggende tiltak enn det du betaler i skatt av lønn.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår