Gå til innhold

Vil tette gigantisk avgiftssmutthull på biler.

Ranger emnet


Escort Speed

Anbefalte innlegg

Støtter dette 100%. Er altfor mange SUV'er som kjører på grønne skilter, og ikke brukes til annet enn å frakte en eller anen tulling til og fra kontorjobben sin. Hvor stor statskassa skal være, og hvilke biler som er varebiler kan man diskutere.

 

Men er ikke bilen laget for å frakte last, men er en stasjonsvogn uten seter og med varegrind, så er den ikke noen varebil i mine øyne.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter dette 100%. Er altfor mange SUV'er som kjører på grønne skilter, og ikke brukes til annet enn å frakte en eller anen tulling til og fra kontorjobben sin. Hvor stor statskassa skal være, og hvilke biler som er varebiler kan man diskutere.

 

Men er ikke bilen laget for å frakte last, men er en stasjonsvogn uten seter og med varegrind, så er den ikke noen varebil i mine øyne.

 

Muligheten for å rive ut setene og bruke bilen som varebil burde være der synes jeg, siden den typen biler dekker et behov. D burde da være snakk om en prisforskjell på si 12000 kroner som er d setene er verdt, og ikke 200000 i avgifter. Grunnen til at privatpersoner kjøper disse bilene er nettopp for at de er billigere, og hvis 5-seterne hadde hatt like lave avgifter ville folk selvsagt kjøpt de i stedet. 200000 er bare så alt for mye når eneste forskjellen er 3 seter.

Dont worry, I'm an expert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin halvorsen har et par dagers kurs i makroøkonomi, og tror hun vet hva hun prater om..
Problemet med dagens politikere... de er bare politikere,og bytter politikerjobb som andre bytter skjorte,istedenfor å ha en "dagjobb" som f. eks. finans-ekspert av noe slag. Var man det,kunne man blitt valgt inn som finansminister,ikke som noe annet à là kirke-og utdanningsminister eller forsvarsminister. kun det man grunnet sin tidligere karriere i yrkeslivet virkelig KAN. Da kunne vi faktisk fått dyktige folk på rett post...men det er lov å drømme.:roll:

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med dagens politikere... de er bare politikere,og bytter politikerjobb som andre bytter skjorte,istedenfor å ha en "dagjobb" som f. eks. finans-ekspert av noe slag. Var man det,kunne man blitt valgt inn som finansminister,ikke som noe annet à là kirke-og utdanningsminister eller forsvarsminister. kun det man grunnet sin tidligere karriere i yrkeslivet virkelig KAN. Da kunne vi faktisk fått dyktige folk på rett post...men det er lov å drømme.:roll:

Tanken på et eletist-styre frister faktisk :) La folk som styre styre det de kan.

 

Men hvorfor betale full pris for en halv bil? Samme som og kjøpe ett kinder-egg for full pris, selv om leken er vekke....:uhhmmwhat?:

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår