andre89 Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 jge har et annleg som består av clarion spiller pioneer frontsett RF punch forsterker RF punch p1 12" (er dette bra??) og focal 6x9 problemet er at bassen skurrer når jeg spiller litt høyt, men ikke på lave frekvenser, bare når det er bass med litt trøkk i hvis dere skjønner. har sjekka jordinga og den er gull, sveisa en brakket fast i karosseriet og satt på en bolt. noen som har noen lure triks på hvordan man kan finne ut om den vrenger eller er sprengt (kan man se det). er helt noob som dere skjønner, men alt av koblinger er kontrollert av fort knox. Siter nei, ja så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Vil vel si du har plasert kassa helt feil men... burde vært snudd motsatt vei... Men prøv å ta ut elementet, og trykk litt på det, og hør om det skraper da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre89 Skrevet September 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 ok, og hvis det skraper er den sprengt? prøvde med elemetet inn og ut, men syntes lyden inn i cupeen ble bedre når elemetet sto innover. Siter nei, ja så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 skru opp gain på forsterker og mindre volum på cd-spiller kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundberg Performance Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 skru eller ned gain vis den vrenger seg, å opp på spilleren.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre89 Skrevet September 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 slik at den spiller mindre bass?? men det jeg egentelig lurer på er om den vrenger eller er sprengt, er det noen måte å høre/se det på?? Siter nei, ja så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Ta en tur innom meg til uka så kan vi gå igjennom ting ;) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smalltowngangster Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 du har ikke delt subben for høyt da? altså at den spiller høyere frekvenser enn det den liker? trenger ofte ikke spille mer enn opp til 80-100hz Siter Pug 306 - min første Løve Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre89 Skrevet September 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 du har ikke delt subben for høyt da? altså at den spiller høyere frekvenser enn det den liker? trenger ofte ikke spille mer enn opp til 80-100hz det kan jeg sjekke. Siter nei, ja så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre89 Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 problem løst!! delte subben på ca. 60-70hz og skrudde ned bassen på spillern, i tilleg dempet jeg bagasjen mer. nå er all ulyd vekke. men jeg tenkte på en ting, når man har basser trenger vel egentelig ikke 6x9 å spille no særlig bass?? noen som kan svare på det?? Siter nei, ja så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggarn Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 frontsett og 6x9 skal spille mest diskant, har stilt bassen til frontsettet og 6x9 i bilen min til minus 5 å subben til rundt pluss 13(15=maks).... og diskant til pluss 2-3... funker bra... Siter Samma faen bare det er lavt, jeg kjører black&decker senkesett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 All bass, diskant, fader og balansejustering står i 0 hjå meg. All jusrtering gjere eg på forsterkerene. Justerer du bassen ned på spilleren, går det utover mellombassen. Subben skal ikkje spela dei frekvensane! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinarne Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal stille inn min earthquake ph2000w.2? har et litt dårlig bilde som viser innstillingene er vel ganske umulig å se noe, men kanskje noen som kan si noen ord? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glx-rider Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Det spørs alt på hva du har koblet på den og hva du selv synes høres best ut. Kjenner ikke selve forsterkeren og klarer ikke å se hva som står på knottene i det hele tatt ved å bare se på bildet. Siter 2.0 glx, Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre89 Skrevet Oktober 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2007 noen som vet om punch p2 elemetet er mye bedre enn p1??? vurderer å bytte ut.. Siter nei, ja så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg