AndyGizzle Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Hei og hopp igjen. Noen som vet om Haneys har en reparasjonsmanual til bilen min? Har sett at Bentley Publishers har en som heter Audi 80, 90, Coupe Quattro: 1988-1992 Official Factory Repair Manual, men er usikker på om denne dekker '92 B4 som jeg har, eller kun B3. Noen som vet? Er det evt. andre mer passende bøker som anbefales? Siter 1992 Audi 80 2.0S [www.torpify.net] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monAry Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Haynes har rep. håndbok til bilen din ja! :) Sjekk hos din lokale Biltema butikk! Siter Har visst hatt for mange biler til at det er plass i signaturen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Biltema har ikke til din bil, de har bare til type 89 / B3. Type 89 kom sent 1986 og varte til 1991. Bilene er omtrent like, er kun noen få forskjeller slik at denne boka langt på vei vil kunne hjelpe deg ang. det meste. Ellers er den Bentley-boka sykt dyr ($160), om du bestiller den fra utlandet koster den 1200 + fortollingsgebyr på kr 90 + porto (som det også blir lagt moms på :( Har en del erfaring med selvimport og har alltid funnet ut at det som regel aldri lønner seg, i tillegg har man ingen garanti på produktet ved kjøp fra utlandet. Men det er en annen historie... EDIT: Audi 80 Workshop Manual. Haynes do not produce a workshop manual for the UK based Audi 80, (type B4, series 4 produced 1991~1996 approx) to cover the saloon, the Avant (Estate), the Coupe and the Cabriolet. http://www.audifans.net/modules.php?name=News&pagenum=102 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyGizzle Skrevet September 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Så du anbefaler at jeg kjøper boka for B3? Trenger den til litt småplukk jeg ønsker å gjøre selv; f.eks. bytte termostat, som jeg har planer om. Siter 1992 Audi 80 2.0S [www.torpify.net] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Så du anbefaler at jeg kjøper boka for B3? Trenger den til litt småplukk jeg ønsker å gjøre selv; f.eks. bytte termostat, som jeg har planer om. Som sagt, svært mye er likt, så som å skifte termostat. Den sitter i underkant av vannpumpa di bak et svart plastdeksel med en slange på. Du har vel en Monomotronic (90 hk PM-motor?), denne tror jeg du finner i B3-boka også. Motoren er lik alle de andre 8v, er kun "sprutet" og hjernen som skiller seg fra forgassermotoren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyGizzle Skrevet September 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Ok, takk. Da kjøper jeg den tidligere utgaven fra Haney's. Takk for tipset :-) Siter 1992 Audi 80 2.0S [www.torpify.net] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Ok, takk. Da kjøper jeg den tidligere utgaven fra Haney's. Takk for tipset :-) Bare hyggelig, er vel derfor vi er her :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn_80_avant Skrevet November 13, 2007 Rapporter Share Skrevet November 13, 2007 Autonor autodata selger til b4 (92-95) med dansk tekst.. originale audi bøker som de har ettertrykk av, har selv kjøpt og er førnøyd, men den er ganske "teknisk" av seg, og det selges bøker hver for seg til f.eks understell, motor, gir, karosseri osv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HusebyRS Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 Kan anbefale "Jetzt helfe ich mir selbst". Har selv denne til min Audi 80 B4 og dekker stort sett alt:) Eneste ulempen er at den er på tysk, men den har gode bilder og tysken er faktisk ikke så vansklig å forstå hvis man bare prøver og tenker litt. Greit å også ha en liten tysk-norsk ordbok ved siden av. Anbefales! Siter -99 Audi A4 1,8 TS Quattro -92 Audi 80 2,3E quattro -94 Audi 80 ABT Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg