craaash Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Jeg lurer på om det blir noen god lyd viss jeg har elementet i en kasse slik: i og med at jeg skal kanskje kjøpe disse, som ser slik ut og går ned til 20hz :D (med en grei nok forsterker da :) ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Hmm. Den kassa der kunne vært bra. Kunne tenkt meg noe sånt. Med elementene enten slik du har tegnet eller andre veien. Men, jeg kunne tenkt meg med plexi glass på yttersiden igjen. Og med bassporter opp til hattehylla.. Hvem kan bygge? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
craaash Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Jeg kan bygge :cool: (Skal bygge til meg selv, unnskyld min feilposting :( ) Kan bli bra med plexi glass. Men da blir det vel bedre(?) slik (evt. med rør): Nå var det jo ikke meningen at denne thread'en skulle til kjøp og salg da. Kan noen flytte den til Andre forum > Bil stereo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Vel. Er det så bra at plexien er en del av kassa på den måten liksom? Vil ikke det ødelegge litt av lyden? Og vil ikke plexien dette ut av kassa etterhvert? Er vel ikke så veldig pent å se inni kassa uansett liksom? Derfor tenkte jeg at det var bedre å bygge et rom på yttersiden av elementet igjen, så har det ikke noe med lyden å gjøre liksom. Det bare ser fett ut.. Man, kan selvsagt gjøre det slik som dette også.. Er du flink til å bygge da? Hvor mye skulle du ha hatt for å bygge en kasse til to stk 13" Focal elementer. Vet ikke hvor mange liter den skal være på, og om dem skal ha vært sitt kammer. Med to bassporter opp til hattehylla (kan evt mekke selv).. Som passer perfekt baki en BMW e30? Med plexi som på denne tegningen? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
craaash Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Ikke dumt det nei. Du har et poeng. Beklager, men kan nok ikke hjelpe deg med det, er ikke noen erfaren kassebygger enda ;) Håper du får den hjelpen du trenger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Hvem kan bygge kasse? Eller hvem selger ferdigbygd kasse som ser stilig ut? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet Oktober 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2003 for det første... glass kan fint brukes som vegg i kassa... lim, evt. skru fast glasset, bruk tykt glass, minimum 6mm, det funker som bare det.. for det andre.. skal du bruke glass, bør du gjøre noe med kassen innvendig.. enten speil, lakk, eller noe lignende... for å få det pent.. poenget med glass blir liksom litt borte hvis man ser rett inn i en mdf-kasse.. for det tredje: hvis du bygger et nytt rom utenfor basseren, med glassvegg på, vil jo dette ødelegge mye av lyden, da luften kun vil flytte seg inne i "glasskassen", og ikke i hele bagasjerommet/bilen.. så min konklusjon er, bygg slik kasse som craaash foreslår, med bakre veggen i glass.. Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg