48H Endurance Challenge Skrevet Juli 27, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2002 Nu har du chansen att delta i vad som troligen kommer bli ett av de unikaste bilevenemanget på lång tid i Sverige. Läs mer om 48H Endurance Challenge genom att klicka här Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Juli 27, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2002 Hmm dette så interesant ut...! Jeg blir med om noen har bil? hehe :D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Juli 27, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2002 Jeg syntes starten skulle gått nærmere Oslo :D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
48H Endurance Challenge Skrevet Juli 27, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2002 Det ligger på förslag att färdplanen ändras. Vi kommer då tyvärr stryka den delen av evenemanget då vi passerar igenom de vackra delarna i norra Norge, men det till fördel för mer racing på banorna i södra Sverige. Då kommer starten att hamna ungefär 15 - 20 mil närmare Oslo och färdsträckorna kommer nästan halveras. Det är ungefär 10 timmar färdsträcka som försvinner då, som vi lägger på banracing, strippkörning och slalombana istället. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shadow_iX Skrevet Juli 27, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2002 Hadde vøri artig å blitt med på no sånt, ett siste stunt før ferien slutter så å si.. ;) Hadde jeg hatt bil så.. ;) Siter '95 Subaru Legacy Wagon - beater. :) nad_freak@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Skrevet Juli 28, 2002 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2002 Jeg er vil være med. Hva er prisen da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
48H Endurance Challenge Skrevet August 1, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2002 För er som är intresserade av evenemanget så har vi nu öppnat vår officiella webbplats med mer information om evenemanget. Läs mer på webbplatsen genom att klicka här Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 1, 2002 Rapporter Share Skrevet August 1, 2002 Originally posted by Martin Jeg er vil være med. Hva er prisen da? Står inne på sidene, men for de som ikke orker lete ;) Så koster det kr 6000,- (antar det er SEK,-) Dvs sånn kjapt regnet blir det grovt 4800,- Norske oljedollar. Vinneren av dette racet tror jeg trygt kan kalles Skandinavia's råeste gatebil. :D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet August 2, 2002 Rapporter Share Skrevet August 2, 2002 Originally posted by Loppa Står inne på sidene, men for de som ikke orker lete ;) Så koster det kr 6000,- (antar det er SEK,-) Dvs sånn kjapt regnet blir det grovt 4800,- Norske oljedollar. Vinneren av dette racet tror jeg trygt kan kalles Skandinavia's råeste gatebil. :D Blir du med kansje?? Jeg blir med.. SKulle bare hatt en ordentlig bil :D Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 2, 2002 Rapporter Share Skrevet August 2, 2002 Originally posted by marius Blir du med kansje?? Jeg blir med.. SKulle bare hatt en ordentlig bil :D Lysten er jo der:D men jeg er redd silkesvarten:D ikke kan hevde seg helt i toppen der gitt:( Neste år kan nok bli bedre.... hehe. Vi kunne jo dratt og sett på? Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 14, 2002 Rapporter Share Skrevet August 14, 2002 Sakset fra websiten til 48H Endurance Challenge: """" 08 | 08 | 2002 De första teamen har nu kvalificerat till 48H Endurance Challenge. Vi har det stora nöjet att presentera sju team med bilar ur tre olika decennier och med helt olika egenskaper. Team: 01 | The Big Snake Bil: Dodge Viper -98 Team: 02 | BMWMpower.nu Bil: BMW M3 Kompressor -88 Team: 03 | Bröderna Phersson Bil: Porsche 993 TT -96 Team: 04 | Uno Racing Bil: Fiat Uno Turbo -87 Team: 05 | Zon Bil Bil: Nissan 300zx -90 Team: 06 | The Champions Bil: Alfa-Romeo 156 V6 -99 Team: 07 | - Bil: BMW M3 -01 """" Begynner og lure på om dette kanskje hadde vært gøy å dra for å se på ? Flere som har lyst ? Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blixanio Skrevet August 14, 2002 Rapporter Share Skrevet August 14, 2002 neste år: Team: 06 | Bilforumet.net Bil: Skyline GTR eller?? heheheh hadde vært fett Siter - 87 Mitusbishi Colt chicken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2 Skrevet August 14, 2002 Rapporter Share Skrevet August 14, 2002 Originally posted by Loppa Sakset fra websiten til 48H Endurance Challenge: """" 08 | 08 | 2002 De första teamen har nu kvalificerat till 48H Endurance Challenge. Vi har det stora nöjet att presentera sju team med bilar ur tre olika decennier och med helt olika egenskaper. Team: 01 | The Big Snake Bil: Dodge Viper -98 Team: 02 | BMWMpower.nu Bil: BMW M3 Kompressor -88 Team: 03 | Bröderna Phersson Bil: Porsche 993 TT -96 Team: 04 | Uno Racing Bil: Fiat Uno Turbo -87 Team: 05 | Zon Bil Bil: Nissan 300zx -90 Team: 06 | The Champions Bil: Alfa-Romeo 156 V6 -99 Team: 07 | - Bil: BMW M3 -01 """" Begynner og lure på om dette kanskje hadde vært gøy å dra for å se på ? Flere som har lyst ? Hvem hva når og hvor??? Siter One life. Live it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet August 14, 2002 Rapporter Share Skrevet August 14, 2002 Originally posted by thoos neste år: Team: 06 | Bilforumet.net Bil: Skyline GTR eller?? heheheh hadde vært fett Dere kjøper bilen... jeg kjører ! :D Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet August 14, 2002 Rapporter Share Skrevet August 14, 2002 Originally posted by RS2 Hvem hva når og hvor??? Ok... her følger litt av infoen som står på websiden deres: """""""" EVENEMANGET 48H Endurance Challenge är det ultimata bilevenemanget. Du kommer tillsammans med din kartläsare ställas inför en rad av deltävlingar lagda på olika orter. Du kommer få minst 3 chanser att sträcka ut din bil på tävlingsbanor med skiftande sträckningar och dessutom utöva strippkörning och slalombana. Deltävlingarna är alltså alla av olika karaktärer och kräver olika saker av din bil, en bil byggd endast för strippkörning eller endast för banracing kommer få svårt att hänga med eftersom det inte endast är deltävlingarna du skall klara av, mellan dem skall du även köra din bil på allmän väg mellan platserna. Kom dock ihåg att ingen tävlan är tillåten på allmän väg, all sådan aktivitet resulterar i direkt diskvalificering och uteslutning ur evenemanget utan rätt till återbetalning av startavgiften. Längs färden kommer du även att bjudas på en gastronomisk resa igenom flera olika kök, bland annat det franska, det svenska och det italienska. Starten för evenemanget går onsdag den 25 september i mälarstaden Västerås och evenemanget avslutas officiellt på morgonen lördag den 28 september med en frukost på hotellet i samma stad. Resan är ungefär 150 mil lång och vi ser gärna att du turas om mellan dig och din kartläsare med körningen för att båda skall få känna på den upplevelse vi vill vidarebefodra med evenemanget. Mer information om evenemanget, med exakta tider, färdplaner samt reglemente ges till de som har kvalificerat. STARTAVGIFTEN Kostnaden för att delta i 48H Endurance Challenge, vilken inkluderar: mat, boende i dubbelrum, all racing aktivitet, och så vidare, för dig och din kartläsare är satt till 6 000:- Startavgiften betalas kontant på morgonen den 25 september. Vi kommer dock att gå ut med ett kontrollbrev en vecka förre evenemanget och kontrollera att alla anmälda och kvalificerade kommer till starten. Om du efter att ha sagt att du kommer i kontrollbrevet inte dyker upp vid starten så måste vi tyvärr debitera dig för startavgiften om du inte har kontaktat oss och vi har löst problemet, detta eftersom evenemanget drivs med en väldigt liten marginal. """""""""""""" Hvis noen vil skryte på seg å ha den "råeste" gatebilen eller noe i den duren (som vi til stadighet leser om;)) kan de bevise det ved å stille i dette racet. Det har alle mulige "grener" som kreves for å kåre en rå gatebil :D Alt foregår i lovlige former - altså ingen racing på offentlig vei - så har du en sprek bil finnes det ingen unnskyldning! Og btw - noen burde vise svenskene at Nordmenn også kan være med og leke;) Ps! Før noen skulle lure på det har jeg ingenting med dette arrangementet og gjøre, bare synes det er en knallgod idè som fortjener oppmerksomhet:D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg