Gå til innhold

x3200 feil, eller brukerfeil fra min side?

Ranger emnet

Sheep

Anbefalte innlegg

problemet med å prøve seg frem er vel det at å ta det på "feelingen" kan medføre fatale konsekvenser... derfor skulle jeg gjerne visst om det går an, og eventuellt hvordan man finner ut hva det skal stå på...?

Du må jo først og fremst passe på at membranen aldri vandrer lenger enn xmax x2.

Har aldri ødelagt noen elementer uten å vite at jeg har mishandlet dem hardt...

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xmax x2?

Vet jeg er amatør, men det der var helt gresk... du mener at man må passe på at max slaglende ikke overstiges?

Ja, X-max skal oppgis som max lineær slaglengde 1 vei.

Så hvis du ganger den med 2 har du total slaglengde :)

Da har du fortsatt litt å gå på, siden X-mech (mekanisk slaglengde) alltid er litt større enn X-max.

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du skulle nok scopet utgangen før du spilte opp ja..

Hadde denne forsterkeren selv og ødla en Soundstream Tarrantula T5, svidd spole, og det var ikke med mye gain på..

55% gain er ganske mye, denne klipper MYE før det..

Jeg målte med scopp og ved 70% volum og 1/3 gain så var det et lite snev av klipping, og dermed også døden for subben din. Det skal også nevne at jeg hadde strømmen i orden, så den klipte ikke pga. for lite strøm hvertfall.. Er rett og slett en forsterker som yter litt, men som ikke eiger kontroll, eller mulighet for å gi oppgitt effekt uten høy forvrenging..

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du skulle nok scopet utgangen før du spilte opp ja..

Hadde denne forsterkeren selv og ødla en Soundstream Tarrantula T5, svidd spole, og det var ikke med mye gain på..

55% gain er ganske mye, denne klipper MYE før det..

Jeg målte med scopp og ved 70% volum og 1/3 gain så var det et lite snev av klipping, og dermed også døden for subben din. Det skal også nevne at jeg hadde strømmen i orden, så den klipte ikke pga. for lite strøm hvertfall.. Er rett og slett en forsterker som yter litt, men som ikke eiger kontroll, eller mulighet for å gi oppgitt effekt uten høy forvrenging..

Snodig at jeg aldri har grillet noe med SM-dritten, da. Har spilt livskiten ut av 100-kroners-elementer ("Poison Audio") i 35hz-tunede kasser, riktignok i 8 ohm, men det tok aldri kvelden. Det eneste jeg har blåst var en DC-12 som fikk full puppers og revnet...

Av nysgjerrighet, hva slags linjespenning fra spilleren, og hvor mange volt RMS viste scopet da det begynte å klippe? Gjetter på at det sikkert er mer enn nok effekt der til å blåse en crappy sub i feil kasse uten et snev av klipping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av nysgjerrighet, hva slags linjespenning fra spilleren, og hvor mange volt RMS viste scopet da det begynte å klippe? Gjetter på at det sikkert er mer enn nok effekt der til å blåse en crappy sub i feil kasse uten et snev av klipping.

Linjeutgangen på spilleren skal være 4V, har ikke giddi å målt det, men regner med det. Er ikke en skikkelig crappy spiller heller, bruker en Pioneer 6900IB , burde ikke gi det dårligste signalet hvertfall..

Husker ikke spenninga når det klipte, men la merke til at spenninga var ganske lav til å være utgangen på en forsterker, under 20V var det hvertfall.. Det var i 4 ohm btw..

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider