Mark1 Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Jeg må nå ha meg ett nytt batteri, da batteriet jeg har nå er gåent. Sånn det er nå så får jeg ikke dratt den lengre en kanskje 5sekunder på starteren før det går tungt. Så er det noen som veit priser og som veit om noen bra batterier? jeg har hørt at gele batteri gjør susen, men er dette kun de med mye anlegg i bilen sin trenger? har selv null anlegg. Jeg er ute etter ett batteri som fungerer veldig bra på kaldstarten. noen med tips eller forslag? Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
headdead Skrevet Oktober 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Hei Jobber med å selge bildeler, samt bilbatterier. Hos Torshov Bilrekvisita får du Excide gele batteri til 1599,- det er på 90 ampertimer og har en starteffekt på 900 amper. fordelen med det er at du kan vende og snu på det uten at noe renner ut(f.eks syre) og at det tåler kulde mye bedre enn vanlige syre batterier. hvis du synes prisen er for stiv så er det vanlige batterier til ca 500-600 kr. Generelt ligger det på rundt 60-75 ampertimer og en starteffekt fra 500-800 ampere. disse har en levetid på ca 5-6 år. håper du fikk svar på det du trengte. Siter 1996 Volvo 945 2.3l FK - Girkassebytte 1987 Porsche 944 Turbo - Solgt, Gikk fortere 1990 Golf G60 BBM mk2 1.8l - Solgt, Gikk fort 1978 Ford Capri 3.1l - Solgt, Gikk fort 1991 Passat 1.8l, 1982 Golf mk1 1.5l - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Oktober 21, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2003 Snakker om sørvis :D Takker... Blir nok gele batteri da tenker jeg.. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Gele batterier ( ventilregulert blysyre batteri ) har kortere levetid enn de "vanlige" frittventilerte blysyre batteriene. Det er bl.a. fordi de er forseglet, man kan ikke fylle vann på dem etter som tiden går. Best økonomi er å kjøpe et frittventilert blysyre batteri fra en kjent produsent. Med god lading og vedlikehold kan du ha et slikt i vanligvis 7-8 år og de er billigere enn gele batteriene. Du kan kjøpe 2-3 stk frittventilerte blysyre batteri for 1 ventilregulert blysyre batteri.. Siden de kjemiske prosessene er make for frittventilert og ventilregulerte blysyre batteri (med unntak mot slutten av ladeforløp til ventilregulert blysyre) så påvirkes de likt av temperatur. Det rister ikke så mye i en personbil at det spruter syre ut fra frittventilerte blysyre batteri under normal kjøring.. du har neppe behov for et tett batteri til ditt bruk Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Glemte en svært viktig ting... En vanlig generator i bil har ikke strømbegrensing, noe som er en nødvendighet ved opplading av GEL batterier. Dvs de vil overlade de ventilregulerte blysyrebatteriene ( gel og agm ) og dermed ødelegge dem kraftig, da elektrolytten forsvinner raskere når dem blir varm. Resultatet er kort levetid. Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Hvis ditt batteri ikke er så gammelt. Sjekk veskenivået og kjøp batterivann på statoil og fyll på. Lad batteriet over natta med en lader og sjekk hvordan det blir, er det like rævva så kjøp et nytt på biltema. Ganske billig. Vannmengden har veldig mye å si for mye lading det klarer å holde. Traktoren hjemme hadde halve mengden i batteriet rent ut/fordampet). Og man kunne bare starte det 1 gang før det rant ut. Ble det under 4 grader så nekta den å starte.. Bare klikking. Brukte 4,5 liter vann på å fylle opp cellene.. Ladet over natta.. Så godt som nytt :) (Det batteriet er over 180Ah for de som lurer) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet Oktober 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2003 Batterier er skumle. Greide å smelte messingpolskoen på rusbussen pga dårlig kontakt. Litt kobbertråd løste problemet :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.