stigkri Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Heisann.. Jeg vurderer og kjøpe meg en is 200, men jo mere jeg leser på forum rundt om kring på nettet jo mer skeptisk blir jeg. Er det noen her som har greie på om manuell girkassene er så dårlige som jeg har fått inntrykk av,(virker jo som om det er dårlige greier). Er det noen der ute som vet hva det er som skjer slik at det blir ulyd og det?. Og eventuelt om det finnes noe form for oppgradering på dette?. Og om dette kansje er noe som dekkes av importør/fabrikk?. Og ellers om det er noe man må passe på ved en slik bil? For roruten om det med girkassen har jeg fått inntrykk av at det er bra biler.. Setter pris på svar. Mvh Stig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KK-ma70 Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Har ikke fått inntrykk av at girkasseproblemer er en vanlig ting. Har bare hørt om noen få tilfeller. Synes girkassen er helt nydelig, beste jeg har prøvd Har aldri hatt noen problemer med min, bortsett fra cd-spilleren. 99-01modeller kan få error3 feil. vet ikke hva som skjer, men det går ikke an å reparere. Spesielt utsatt er de med cd-mating i bunnen. De med mating i topp er mere sikker. Dette er den mest vanlige feilen. Er en del som har opplevd klikking i forstilling ved brems og sving samtidig. Det er ikke verre enn å ta av klosser og smøre kobberpasta på glideflater. Siter 1987 Toyota Supra 2.5TT. 1991 Totoya Celica GTI. 2004 Toyota Avensis. 2002 Toyota Mr2 mk3 (x). 2001 Lexus IS200 sport (x. )Noe du lurer på om Toyota: http://www.ts-ogn.no/phpBB3/index.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Takk, det høres bra ut.. Vet du om det er mye bry å montere inn en vanlig spiller da hvis den blir vrang? Vet du eller noen andre om det er dyrt å ha en slik bil, med tanke på slitedeler foreksempel cluch o.l.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet September 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 Og er det noen her som vet hvordan en is er å kjøre på vinterføre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KK-ma70 Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Takk, det høres bra ut..Vet du om det er mye bry å montere inn en vanlig spiller da hvis den blir vrang? Vet du eller noen andre om det er dyrt å ha en slik bil, med tanke på slitedeler foreksempel cluch o.l.? Skal ikke være noe problem. Bilradiospesialisten har adapterplate til ettermarkedspillere. Vet av flere som har montert enkel og dobbel din spiller. Slitedeler er ikke noe dyrere enn resten av toyotadelene. ca 1800kr for mellomservise og ca 10000kr for hovedservise. Servisene taes annenhver gang på 15000 kjørte km. regrem på 5år eller 150000km, koster ca 4000 forskifte ink rem. Er ingen problem på is og snø. Har en trc som jobber ganske bra, er det skikkelig glatt kan du trykke inn "snow" knappen. Da reagerer ikke motoren like raskt som til vanlig(gassen er veldig følsom de første 2cm på pedalen). Har aldri snurret med den uten at jeg har provosert den med trc av Siter 1987 Toyota Supra 2.5TT. 1991 Totoya Celica GTI. 2004 Toyota Avensis. 2002 Toyota Mr2 mk3 (x). 2001 Lexus IS200 sport (x. )Noe du lurer på om Toyota: http://www.ts-ogn.no/phpBB3/index.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet September 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Takk, det høres bra ut.. Men angående girboksene, vet du/dere om hvordan det blir med de bilene som blir konvertert til kompressor eller turbo? Hvis de tåler det må de jo bære ganske sterke.. Og er det noen som har anelse om det går ann å konvertere disse bilene til toyota supra motor, girkasse og bakende uten at man må skjære sund torpedovegg o.l.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KK-ma70 Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Takk, det høres bra ut..Men angående girboksene, vet du/dere om hvordan det blir med de bilene som blir konvertert til kompressor eller turbo? Hvis de tåler det må de jo bære ganske sterke.. Og er det noen som har anelse om det går ann å konvertere disse bilene til toyota supra motor, girkasse og bakende uten at man må skjære sund torpedovegg o.l.? Skal ikke være noe problem å sette kompressor p de. Får kjøpt kompsett til Toyota. koster rundt 70.000kr for TTe settet dær. Er en nettside for styling\tuning som selger samme sett for 50.000kr, men huster ikke hvor jeg fant den. Norsk side. Vet av en IS200 med 2jz-gte. Samme motor som Supra. men tror motoren ble hentet fra Toyota Aristo(japansk utgave av Lexus GS300) pga av nederste del av bunnpanna er vendt andre veien.(kan hende jeg tar feil hær). Men motoren er stort sett den samme... Gå til http://www.TOYPARTS.no , dær finner du prosjekt tråd om den IS'n. Ellers kan du gå inn på http://www.ts-ogn.no ,finne diskusjonsforum til venstre på siden. Melde deg inn og spør om alt. De gutta som kan noe om Toyota\Lexus sitter dær. Folk spør om ALT, så ingen sp.mål er for dumme eller teite Er dær jeg sitter for det meste. Skal ikke skryte på meg at jeg kan mye, men har lært en del på TS-ogn.no (Toyota Sportcar Owners Group Norway) Siter 1987 Toyota Supra 2.5TT. 1991 Totoya Celica GTI. 2004 Toyota Avensis. 2002 Toyota Mr2 mk3 (x). 2001 Lexus IS200 sport (x. )Noe du lurer på om Toyota: http://www.ts-ogn.no/phpBB3/index.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KK-ma70 Skrevet Oktober 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2007 TTE kompressoren lader 0,3 i trykk og produserer 205hk. Siter 1987 Toyota Supra 2.5TT. 1991 Totoya Celica GTI. 2004 Toyota Avensis. 2002 Toyota Mr2 mk3 (x). 2001 Lexus IS200 sport (x. )Noe du lurer på om Toyota: http://www.ts-ogn.no/phpBB3/index.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.