Gå til innhold

B230k med A gasser??

Ranger emnet


KimAndre

Anbefalte innlegg

Ang forbruk vet jeg ikke, men hvorfor en A-gasser? Da må du bytte innsug osv.. Letteste for å få mer pulver er å sette på en 36/36 weber. Funker rimelig greit, og blir temmelig turtallsvillig. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge det er webergasser på den motoren, skal den passe. Må file litt i hullene til festinga da der er 0,1mm for lite.. :p

 

Andre ting du burde være obs på, er om forgasseren du henter fra en slik motor har retur på bensin eller ei. Hadde en gasser av den typen det var retur på. Satte bare et T-stykke inn på bensinslangen som kom fra bensinpumpa så ordnet det seg.

 

Husk også å ta med gass-overføringa fra motoren du henter gasseren fra. Lettere å få alt til å passe da.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granadagasseren passer rett på b230k ja. Får like mye effekt om den har retur eller ei. Vet ikke hvor mye effekt du får, men vil anta du får fra 10 til 50hk mer..

 

Hva får deg til å tro det? Vil tippe en effektøkning på null jeg.

 

Vanligste grunn til å bytte gasser på b230k, er for å bytte ut en defekt k-gasser. Disse er dessverre ganske kranglete, og det er ikke mange som har kompetanse for å reparere disse.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar gasseren fra 2.6 eller 2.8 motor, å monterer, får jo 2.3'en hans bensin som en 2.6 eller 2.8 motor trenger å mer bensin/luft mer hk. Sier seg jo selv. Men som jeg sa, fra 10hk og opp vil jeg tro han får.. motoren blir ihvertfall kvikkere enn før.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar gasseren fra 2.6 eller 2.8 motor, å monterer, får jo 2.3'en hans bensin som en 2.6 eller 2.8 motor trenger å mer bensin/luft mer hk. Sier seg jo selv. Men som jeg sa, fra 10hk og opp vil jeg tro han får.. motoren blir ihvertfall kvikkere enn før.

 

Men, bensin skal blandes inn i henhold til hvor mye luft som kommer forbi. Motoren pumper like mye luft, hvis den har samme kammen som før, så eneste som kan virke positivt er at granada gasseren har større gasspjeld, som muligens er en begrensning på k-gasseren.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en slik forgasser på min 230A. og jeg bruker insug fra en K motor. så det passer på din motor og det vil mest sansylig gi litt mer effekt. når jeg først satt på min var motorer orginal ellers og det var merkbart bedre og drar medre turtal. men vis motoren din går fint og forgasseren din er i orden er jeg ikke sikker på om jeg ville gjort noe med den. på en ellers orginal motor er det ikke så mye og hente. forbruket blir nok ganske likt vis weberen er riktig dyset. ville tro at en weber som har sittet på en 2,8l gir med bensin en nødvendig

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du KAN såklart bruke den. Jeg vet ikke hvilken kam som er der org. Mener det er en T-kam om jeg ikke husker helt feil. Uansett, hadde jeg vært deg, hadde jeg gått for webergasser, a-kam og 3" eff.anlegg. Da er det ihvertfall merkbar forskjell ute å går. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår