burnoutking Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 hør med topgun her på forumet.. Han svarer ikke på PM ... Siter ..../.------------\...... OEM VW <3 .../.___________.\...... ../( )========( )\..... .|\______ ______/|.... .|_\_____ _____/_|.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 hvorfor ikke bare kjøpe fåkkings BILLAKK davel!??! er da ikkeno dyrere det enn det du kaller lastebil lakk! koster deg ikke stort mer enn 300kr litern for lakk! og du trenger 3 liter lakk + halvannen liter tynner + klarlakk for å lakkere en godt voksen bil! Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 hvorfor ikke bare kjøpe fåkkings BILLAKK davel!??! er da ikkeno dyrere det enn det du kaller lastebil lakk! koster deg ikke stort mer enn 300kr litern for lakk! og du trenger 3 liter lakk + halvannen liter tynner + klarlakk for å lakkere en godt voksen bil! Peiling du, skjønner jeg.:shake Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 Peiling du, skjønner jeg.:shake Du rister på hode... Hva var galt med Svaret til herren over??? var det feil pris, eller feil mengde?? Trenger ca 3liter til ALT på den mersa...:happyhappy: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet September 30, 2007 Rapporter Share Skrevet September 30, 2007 koster deg ikke stort mer enn 300kr litern for lakk! og du trenger 3 liter lakk + halvannen liter tynner + klarlakk for å lakkere en godt voksen bil! "Vanlig billakk" koster ganske mye mer enn lakk beregnet for transportkjøretøyer. 4,5 L lakk for å lakke en bil er mye. Fårsto det slik at denne bilen skulle lakkes matt sort, og da trengs det vel neppe mer enn 2L + herder. Ville absolutt gått for en lastebillakk da denne herder som all 2K lakk, mens benga "aldri" blir helt tørr. Opel Rallysvart som du refererer til er vanlig Standocryl, og ikke Standofleet, og koster da mere. Blandingsforholdet som herren over nevner er for "gammel" baselakk, og skal om lakkleverandøren er seriøs, ikke kunne leveres etter dagens VOC krav. Pirker muligens for mye nå, men ikke vits i å spre feilinfo, selv på et forum. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
theopelking Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 koster deg ikke stort mer enn 300kr litern for lakk! og du trenger 3 liter lakk + halvannen liter tynner + klarlakk for å lakkere en godt voksen bil! "Vanlig billakk" koster ganske mye mer enn lakk beregnet for transportkjøretøyer. 4,5 L lakk for å lakke en bil er mye. Fårsto det slik at denne bilen skulle lakkes matt sort, og da trengs det vel neppe mer enn 2L + herder. Ville absolutt gått for en lastebillakk da denne herder som all 2K lakk, mens benga "aldri" blir helt tørr. Opel Rallysvart som du refererer til er vanlig Standocryl, og ikke Standofleet, og koster da mere. Blandingsforholdet som herren over nevner er for "gammel" baselakk, og skal om lakkleverandøren er seriøs, ikke kunne leveres etter dagens VOC krav. Pirker muligens for mye nå, men ikke vits i å spre feilinfo, selv på et forum. stemmer,betaler 860kr for en halvliter billakk te bilen min Siter # Gauldal-Gatebil # vw jetta tdi sportline med luftfjæring lexus is 200 tte Opel vectra b - Full rieger,19" justerbart. vw vento - full styling,18" .justerbart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 "Vanlig billakk" koster ganske mye mer enn lakk beregnet for transportkjøretøyer.4,5 L lakk for å lakke en bil er mye. Fårsto det slik at denne bilen skulle lakkes matt sort, og da trengs det vel neppe mer enn 2L + herder. Ville absolutt gått for en lastebillakk da denne herder som all 2K lakk, mens benga "aldri" blir helt tørr. Opel Rallysvart som du refererer til er vanlig Standocryl, og ikke Standofleet, og koster da mere. Blandingsforholdet som herren over nevner er for "gammel" baselakk, og skal om lakkleverandøren er seriøs, ikke kunne leveres etter dagens VOC krav. Pirker muligens for mye nå, men ikke vits i å spre feilinfo, selv på et forum. Ingen som har snakket om 4,5 liter lakk her... å om du vet noe om det her, så vet du at det går endel til innvendig lakking også... Regnet med at du får "opel" fargen i dagens "lovlige MØKKALAKK som du referer til...:thumb Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Oktober 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2007 stemmer,betaler 860kr for en halvliter billakk te bilen min ????? for en halv liter? Ikke noe lastebil lakk det da iallefall..:confused: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Oktober 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2007 3L lakk + halvannen liter tynner blir 4,5L etter matematikkens regler. Og så klarlakken i tillegg. Det blir mange liter lakk det, og dyrt. 3L lakk + tynner som det refereres til er da av typen baselakk og må oversprøytes med klarlakk. Helt unødvendig dersom man vil ha matt sort. Da kjøper man lastebillakk med mattering + herder. Man slipper unna med halve prisen på lakk, og halve mengden lakk. Og ja, dette vet jeg en del om. Har jobba som billakkerer i 14 år, og drevet eget verksted i 6 år. Opel 215 får du ikke i vannfortynnbar, kun som 2K acryl, og den kan fortsatt selges på disposisjon. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakim_ford Skrevet Oktober 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2007 benga blir jo ikke så blangt da ..og blir fort riper ..sånn som klarlakk beskytter sterkere i mot ..jeg ville valgt vanlig bilakk, det trur jeg ingen ville angra på ..det at det koster mere er absolutt verdt det..men er det en gammal herjebil så går det jo med benga Siter VW ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Oktober 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Da kjøper man lastebillakk med mattering + herder. Man slipper unna med halve prisen på lakk, og halve mengden lakk. . Ja... var det ikke detta vi foreslo for gubben ganske tidlig i denne diskusjonen??:happyhappy: Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg