Gå til innhold

Phoenix Gold ZPA 0.5 og Rockford Power HX2

Ranger emnet

Turbotrille

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en PG ZPA 0.5, denne skal drive enten en eller to RF HX2, har en RF foreløpig og lurer på å kjøpe en til.

Har tidligere hatt 4 Soundstream SPL 12 på forsterkeren uten at det har vært noe problem.

Kan noen hjelpe meg å si om jeg bør bruke en eller to subber, og om jeg bør bruke portet eller lukket kasse på disse!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriekoble spolene du, så får du 4ohm. Forsterkeren greier visst 1000watt i 4ohm også.

Enten så lager du en lukket kasse på 28,3liter.

eller så lager du en portet kasse på 70,8liter med 2stk porter på 4" x 12,65"

Om du har bil med god åpning inn til kupeen, så legger du sub'en bakover mot bagasjeluka. Samme med portene.

Skal ikke utelukke 2stk, men synes du da bør ha mer forsterker... Som sagt, den er glad i kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki da var en sub montert men er ikke helt fornøyd med lyden enda, skjønner meg ikke helt på innstillingene på den innebygde EQen i spilleren min, en Pinoeer PEX-99H om noen kunne forklart dettet litt.

Ellers ser det ut som jeg kommer til å sette inn igjen delefilteret som jeg brukte tidligere, det var mye lettere å justere.

Blir det heller ikke bra da blir det en sub til, kanskje en forsterker også.

Time vil sjå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noe om den Pioneer spilleren din, beklager...

Er det sub-utgang på den, eller bruker du en vanlig linjeutgang?

Men er det ikke noe Low Pass filter på forsterkeren? Om det er det, burde det ikke være noe problem. Da kan du jo bare fortelle hvilke frekvenser som skal brukes. F.eks alt under 100Hz.

Hvordan forsterker bruker du på de andre elementene dine da? Og hvordan har du stillt den inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...