petterfrantzen Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Kjøpte frost væske til bilen på biltema, tenkte ikke så mye så bare helte oppi til max merket. men etter jeg hadde kjørt noen mil fant jeg ut at det skulle blandes ut med vann. Faen. Hvormye skal den blandes ut? Er dette farlig for bilen? Siter ford probe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 den bør vel blandes 50-50.holder te 36 - grader da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 BLAND DEN UT UMIDDELBART! Glykose tærer på systemet. Hvis du kjører med for sterk blanding over lengere tid kan det resultere i at varmeregisteret på bilen din etser/ruster i stykker. Snakker av erfaring her. Fyldte på ublandet på en bil og det resulterte i at all kjøleveska i bilen kom ut av luft dysene inni bilen. Hadde rundt 2 cm med kjøleveske over hele gulvet inni bilen. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Nei, frostvæske tærer ikke. Den har tvert i mot korrosjonshindrede additiver i seg. Derimot så kjøler ren frostvæske svært dårlig. Skru av øverste radiatorslange (på kald motor) og la kjølevæsken renne i en bøtte. Så ser du hvor mye du tapper, og blander opp slik at du får 50/50 blanding. Dvs, tapper du ut 2l av totalt 4l, så har du på 2l vann. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Glykol tærer jo. Hvertfall den jeg brukte. Fikk beskjed om det også når jeg sendte den inn på repp. Var pga for sterk blanding/ingen blanding det hadde skjedd. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterfrantzen Skrevet September 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 tok en slange og sugde ut alt jeg kunne. så fylte jeg opp med vann. drar innom shell og sjekker om det er greit blanda nå:) eller' +? Siter ford probe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Blander seg nok ut av seg selv etter en stund. Jeg blander aldri kjølevæske ut i noen beholder før jeg har på. Heller på 2 liter frostvæske først, og så resten opp med vann. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg