Gå til innhold

skyting...

Ranger emnet

ice_man

Anbefalte innlegg

:D har en chevrolet monte carlo, med en 305 motor i, å så har jeg skiftet innsug å gasser på denne...men så er jeg plaget m at den skyter oppigjennom gasseren når jeg gir gass...spess når den er kald å har stått en stund...kan d være vakumslangene i front av gasser som er satt på feil plass?? hvist noen har noen ideer å komme m så hadde d vært fint..kan legge ut bilder vist d er noen som har noen forslag på hva d kan være å hvor jeg skal ta bilder:)

:D :wonder:

Sign: ice_man :naaaws

The Line Belove Is False

The Line Above Is True :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet nylig forgasser og innsug på min, hadde nesten samme problem hvorav når bilen ble satt i D kom det tilbakesmell og noen ganger ettertenning opp fra gasseren.

Problemet viste seg å være en strupet bensinslange.... motoren trenger ikke mye bensin når den står i fri, men i D drikker den betydelig mer.

1) Sjekk bensintilførselen

2) Sjekk Fordeleren og dens ledninger (press ledningene mot tennpluggene pga kan ha blitt dårlig kontakt ettersom du har byttet innsug.

3) Sjekk timingen til stemplene (timing-lys på biltema koster nesten ingen ting). Husk da at motoren må gå på riktig turtall i fri (High-Idle). Om du ikke har turtall-måler i bilen, kjøp ett voltmeter med den funkjonen på biltema.

4)Vacumslangen fra fordeleren må være riktig koblet til (mest sannsynlig venstre inntak foran på forgasseren, om det er en Edelbrock.

Om ikke noe av dette løser problemet må du forhøre deg hos noen av de mer erfarne amcar entusiastene :)

Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L

Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...