ice_man Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 :D har en chevrolet monte carlo, med en 305 motor i, å så har jeg skiftet innsug å gasser på denne...men så er jeg plaget m at den skyter oppigjennom gasseren når jeg gir gass...spess når den er kald å har stått en stund...kan d være vakumslangene i front av gasser som er satt på feil plass?? hvist noen har noen ideer å komme m så hadde d vært fint..kan legge ut bilder vist d er noen som har noen forslag på hva d kan være å hvor jeg skal ta bilder:) :D :wonder: Siter Sign: ice_man :naaaws The Line Belove Is False The Line Above Is True :driving Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet September 28, 2007 Rapporter Share Skrevet September 28, 2007 Skiftet nylig forgasser og innsug på min, hadde nesten samme problem hvorav når bilen ble satt i D kom det tilbakesmell og noen ganger ettertenning opp fra gasseren. Problemet viste seg å være en strupet bensinslange.... motoren trenger ikke mye bensin når den står i fri, men i D drikker den betydelig mer. 1) Sjekk bensintilførselen 2) Sjekk Fordeleren og dens ledninger (press ledningene mot tennpluggene pga kan ha blitt dårlig kontakt ettersom du har byttet innsug. 3) Sjekk timingen til stemplene (timing-lys på biltema koster nesten ingen ting). Husk da at motoren må gå på riktig turtall i fri (High-Idle). Om du ikke har turtall-måler i bilen, kjøp ett voltmeter med den funkjonen på biltema. 4)Vacumslangen fra fordeleren må være riktig koblet til (mest sannsynlig venstre inntak foran på forgasseren, om det er en Edelbrock. Om ikke noe av dette løser problemet må du forhøre deg hos noen av de mer erfarne amcar entusiastene :) Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 29, 2007 Rapporter Share Skrevet September 29, 2007 På gamle slitne SB så kan skyting og poffing ved rusing/igangkjøring, også være ett resultat av at kammen begynner å bli nedslitt på en eller flere av knastene på kammen... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VectraB97 Skrevet Desember 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2007 har du satt på en brukt holley? Sjekk isåfall power-valve'en Siter 97 Vectra B 86 Kadett GSI 79 Chevrolet Caprice Sedan 305 V8 Burn Rubber, Not Your Soul ;) Bilgalleriet Mitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg